Publicisztikában érvel a Világgazdaság hétfői számában vasútfejlesztés fontossága mellett Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc veje, aki nem mellesleg a Vasútvill Kft. tulajdonosa is – hívja fel a figyelmet a 24.hu cikke. A Világgazdaság a Mediaworks portfóliójába tartozik, amelyet 2016-ban vásárolt meg a volt felcsúti a polgármester, Homlok Zsolt pedig korábban Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetője volt, amely megbízást kapott többek között a felcsúti kisvasút építésére 2015-ben. A jelenleg általa vezetett Vasútvill Kft. pedig a dél-balatoni vasút 100 milliárd forintos projektjében konzorciumi társa volt Mészáros cégének, az R-Kord Kft.-nek.
A cikkben Homlok arról ír, hogy bár „az elmúlt másfél évtizedben Magyarországon is jelentős fejlesztések valósultak meg a vasúti infrastruktúrában” az uniós forráselosztásnak köszönhetően,
„Azonban van még bőven teendő.”
– szögezi le.
A cégvezér – aki szerint a hazai vasútfejlesztés nagy próbatételeit az USA transzkontinentális vasútvonalait a 19. században megépítő társaság elszántságával kell legyűrni – azt is külön kiemeli, örömtelinek tartja, hogy a nagy nemzetközi szereplők mellett „magyar tulajdonosi háttérrel, magyar alkalmazotti gárdával, jelentős részben magyar technológiával” felvértezett vállalatok kapcsolódtak be „a hazai vasútfejlesztés legújabb kori reneszánszába”.
Homlok azt is leírja, szükség lenne a szakképzés és a gyakorlati oktatás reformjára is, illetve a pályázati kiírási feltételeket is újra kellene gondolni:
„Ma a pályázati kiírások értékelési rendszere egydimenziós, jellemzően csak az ajánlati árra koncentrál, miközben nem kellő súllyal veszi figyelembe a 21. század társadalmi-gazdasági viszonyai között felértékelődő holisztikus szempontokat”
A vasúti infrastruktúra sűrűsége, technológiai színvonala fontos gazdaság-, társadalom-, és nemzetstratégiai kérdés. „Az az ország, amelyik ezt nem kellő hangsúllyal kezeli, a leszakadást kockáztatja” – teszi hozzá Mészáros Lőrinc veje.
(via 24.hu, Világgazdaság)