Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A brit hadsereg a legsérülékenyebb csoportokat célozza toborzási kampányával

Kritikus hangot ütött meg több civil szervezet, illetve politikus az Egyesült Királyságban, miután kiderült, hogy a brit hadsereg újfent olyan fiatal állampolgárokat céloz toborzási kampányával, akik a legsérülékenyebb társadalmi csoportokba tartoznak.

A brit Guardian által szemlézett belső jelentésből látszik, hogy a Facebookon futó reklámok kifejezetten az ünnepek utáni, jellemzően depresszívebb hangulatban jelennek meg a fiatal szociális média felhasználók falán.

A hadsereg nem először háborított fel külső szemlélőket, legutóbb tavaly nyáron okozott visszatetszést, hogy kifejezetten 16-17 éveseket céloztak toborzó kampányokkal, méghozzá a középiskolai vizsgák eredményhirdetési napjain.

A toborzó hirdetések a népszerű modern sztereotípiákkal játszanak, például külön megszólítják a magukat „osztály bohócának” „szelfifüggőnek” „okosteló zombinak” tartó fiatalokat.

A mostani kampányban is felmerült problémaként, hogy kifejezetten az elmaradottabb régiók alsó társadalmi osztályba tartozó lakosaira fókuszál a fiatalok mellett, abból a célból, hogy a legkevésbé népszerű gyalogsági helyeket feltöltsék a hadseregben.

„Ismét látjuk, hogy a kormány toborzó reklámjaiban kifejezetten olyan leszakadó részek fiataljait próbálja megszólítani, mint például Cardiff vagy Swansea, hogy pótolják a gyalogság létszámbeli hiányosságait.”

– nyilatkozta Liz Saville Roberts, a Plaid Cymru párt parlamenti képviselője.

A kampány egyébként nagyon hatékonynak bizonyult, mintegy 16 ezer ember jelentkezett a brit hadseregbe január folyamán, és 78 százalékkal (plusz másfél millió) növekedett a honlapjuk forgalma a hónapban.

A sérülékeny csoportok targetálása persze nem modern jelenség, a történelem folyamán a legtöbb hadsereg dolgozott ilyen módszerekkel. Az ír népzene egyik klasszikusa, Luke Kelly a hatvanas években énekelt egy népdalt, amelynek címe „Csatlakozz a brit hadsereghez”, és ami a britek toborzási módszereit gúnyolja ki, többek között ilyen szövegekkel, mint

„Majmokat keresnek az állatkertbe

ha nekem olyan fejem lenne, mint neked,

én csatlakoznék a brit hadsereghez”

forrás: The Guardian

 

Olvass tovább!