Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Létszámleépítéstől tartanak a szakszervezetek a Volán-átszervezés miatt

Ez a cikk több mint 5 éves.

Kijózanítónak nevezete közleményében a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) azt a február 28-ai bejelentést, miszerint egy Volán-társaságba vonják össze a hét régiós közlekedési társaságot (a VOLÁNBUSZ Zrt.-t és a hat regionális közlekedési központot: az Észak-magyarországi, a Dél-alföldi, a Dél-dunántúli, az Északnyugat-magyarországi, a Középnyugat-magyarországi, és a Középkelet-magyarországi Közlekedési Központot).

A szakszervezeti konföderáció a buszközlekedést érintő változtatásokra reagált. Ebben kijelentették, hogy az integráció során a munkavállalók védelme érdekében egy, a lélektani határon túli (1-1,5 %) létszámleépítést nem fognak támogatni, azzal szemben készek bármilyen törvényes eszközt igénybe venni.

A KMSZ szerint az újabb, mintegy 17 ezer dolgozót érintő átszervezéssel „állatorvosi lónak” tekintik a döntéshozók a Volán-társaságcsoportot.

Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter februéár végén határozott úgy, hogy hamarosan egy állami társaság végezheti az autóbuszos közösségi személyszállítást Magyarországon, az átalakítás részletei ugyanakkor még nem ismertek, erről a következő kormányülésen dönthetnek.

A Közlekedési Munkástanácsok szerint ez a mostani integráció nyílt beismerése a regionális átszervezés súlyos kudarcának, amely bár a költséghatékonyság és a szolgáltatás minőségi színvonalának javítása érdekében történt, (akárcsak a mostani átalakítás) ám ez egyáltalán nem valósult meg. A jelenlegi, regionális modell 2015. január 1-jétől működik  és most egy újabb nagyívű strukturális átalakítást nehezen fog tudni markáns színvonalcsökkenés nélkül átvészelni a szerintük egyébként is számos sebből vérző szakma a konföderáció szerint.

A KMSZ emellett főleg azt sérelmezi, hogy csak sajtóhírekből értesülhettek az átszervezés végeleges formájáról, és úgy gondolják, az események hátterében a volánok szerepe csökkentésének és a közlekedési ágazat kiszolgálói szereplőjévé visszaminősítésének szándéka húzódik meg.

Attól is tartanak, hogy ezzel párhuzamosan az állami tulajdonú társaságoknál működő szakszervezetek munkájának folyamatos meggyengítése, működési feltételeinek kemény visszavágása zajlik.

A KMSZ mielőbbi érdemi egyeztetést sürget az átszervezési folyamat szervezeti és munkaügyi kérdéseiről, és várhatóan kezdeményezni fogja a társszakszervezeteknél egy közös cselekvési program kidolgozását.

(szakszervezetek.hu//hvg.hu)