Létszámhiány van a BKV-nál és a MÁV-nál is, míg előbbinél lassan, de úgy tűnik, fel tudják tölteni a hiányzó helyeket, utóbbinál nagyobb a baj: egyes járatok el sem tudnak indulni, mert hiányzik a a kalauz, vagy a mozdonyvezető.
Naszályi Gábor, szakszervezeti elnök szerint tavaly ilyenkor még 3-400 buszsofőr hiányzott, ami azóta körülbelül a felére csökkent, a cég kampánya miatt. Azonban az elmondása alapján így is túl vannak hajszolva a dolgozók, a legnagyobb problémának pedig azt tartja, hogy az eltérő kezdési és végzési időpontok miatt jelentős eltolódásokhoz kell alkalmazkodniuk a munkavállalóknak.
A MÁV-nál azonban sokkal rosszabb a helyzet, Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke elmondta, hogy közel hétszáz munkavállaló hiányzik a vasúttársaságtól, 2018-ban például több ember hagyta ott a céget, mint amennyi érkezett. A legnagyobb hiány az alábbi pozíciók esetében van: pénztáros, vezető jegyvizsgáló, mozdonyvezető, járműszerelő, tolatásvezető, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, felsővezeték-szerelő, forgalmi szolgálattevő és mérnök. Emellett pedig a dolgozók annyira leterheltek, hogy a tartósan beteg munkavállalók teszik ki a létszámhiány 35 százalékát.
A MÁV vezetése korábban már kidolgozott egy akciótervet a hiány csökkentésére, többek között szakmai képzést indítottak, és hirdetni fognak a közösségi médiában is. Az elmúlt két évben pedig átlagosan közel harminc százalékkal emelték a béreket, és differenciált bérfejlesztéseket is eszközöltek, hogy csökkentsék a hiányt, az iho információi szerint pedig arra is hajlandóak, hogy a munkaerőpiaci kihívásokra további bérfejlesztésekkel válaszoljanak.