Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A dohányzásellenes kampány jegyében félmillárd forintot kap a Continental Dohánygyár a kormánytól

Ez a cikk több mint 5 éves.

500 millió forinttal járul hozzá a magyar kormány a Continental Dohányipari Zrt. egymilliárdos, techinkai kapacitást bővítő beruházásához. Ezt a gazdasági miniszter jelentette be a cég új üzemének átadóünnepségén.

Varga Mihály elmondta, hogy a magyar tulajdonban álló Continental Zrt. Sátoraljaúhely harmadik legnagyobb munkaadójává vált az új gyárkapacitással, és „több, mint négyezer mezőgazdasági dolgozónak ad közvetett megélhetést.” Ezzel némileg ellentmondásosan beszélt még  a kormány dohányzásellenes kampányáról is, amelynek keretében szerinte elérték, hogy a szabályozási környezete mára „visszaszorítja a fiatalok dohányzását, ugyanakkor nem korlátozza a gyártók versenyét.”

A Continental abba a nemrég alakul dohánykereskedelmi óriáskonglomerátumba (Ventas Coffee) tartozik, amely Lázár János exminiszter, mostani a nemdohányzók védelméért felelős kormánybiztos érdekeltségi körébe tartozó Sánta János felügyel, és amely a 2015-ben alakult Dohánybolt-ellátó cég monopóliumának köszönhetően maga is monopólium-helyzetbe került a Nemzeti Dohányboltok révén az országban.

Sánta János hódmezővásárhelyi illetőségű vállalkozó a Tabán Trafik Zrt.-n keresztül maga is 51%-kos tulajdonosa az Országos Dohányboltellátónak is, a cég másik fele a Pécsen dohánygyára működtető British American Tobbacco-é, így az egyik legnagyobb dohányipari multi osztozik a piacon Lázár János jóbarátjával.

Sánta neve 2013-ban került be az országos médiába, amikor kiderült: a trafiktörvénynek legalábbis bizonyos részeit az ő cégéhez tartozó számítógépeken írták meg, vagy írták át.

A Lázár Jánoson kereszült kifejezetten a Fideszhez köthető vállalkozók így a több dohányipari cégből alakult Ventas révén egy 2017-ben összesen 560 milliárdos nettó árbevételű, a piacon érdemi versenytárssal már nem rendelkező társaság közvetlen haszonélvezőivé váltak, és cégeik főként a trafiktörvény értelmében bevezetett Nemzeti Dohánybolt-hálózat révén termelnek extraprofitot.

(24.hu)

Kiemelt kép: MTI/Mónus Márton