Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Az nem lehet független újságíró, akit Soros alapítványa támogat, de az igen, aki Fidelitas-tag volt?

Hétfőn jelent meg az Átlátszó.hu-n az a leleplező cikk, amiből kiderült, hogy Orbán Viktor Garancsi István magánrepülőjén látogat el külföldi focimeccsekre, ami egyértelműen ellentmond az országgyűlési törvény azon pontjának, hogy képviselők nem fogadhatnak el a fizetésük mértékét meghaladó értékű ajándékot vagy ingyenes juttatást. A cikkre természetesen érkeztek érdekes reakciók, például Hollik István szóvivő az Egyenes Beszédben körömszakadtáig védte azt az álláspontját, hogy Magyarországon márpedig nincsen korrupció, Gulyás Gergely pedig a Kormányinfón kijelentette, hogy Orbán Viktor luxusrepülése sem erkölcsi, sem törvényességi szempontból nem aggályos.

Az Átlátszó által nyilvánosságra hozott információk jelentőségének kétségbevonása helyett az Origo más taktikát választott: az oldal főszerkesztőjének megtámadását. Péntek reggel „Lebukott a főszerkesztő, Soros és Sargentini együtt támadják Orbánt” címmel közölt cikket a kormánypárti lap. A cikk fő állítását, miszerint Soros diktálta a Sargentini-jelentést, és Sargentini „a hazai Soros-fiókák érdekében, a Soros-birodalom szerves részeként járt el” egy fényképpel támasztja alá, amit az Átlátszó főszerkesztője, Bodoky Tamás saját Facebook-oldalára töltött fel. A képen Bodoky és Judith Sargentini látható, a felirat annyi, hogy „Celebspotting and a big thank you for Judith Sargentini.”

Az Origo annak alapján nevezi Bodoky-t „Soros emberének”, hogy az Átlátszó bevételeinek 2017-ben több mint a harmada a Nyílt Társadalom Alapítványtól származik. Ez igaz is, tavaly összesen 46,7 millió forintot kapott az Alapítványtól az Átlátszó, ami bevételeinek a 34 százaléka (erről egyébként nagyon nyíltan beszámol az oldal a „Pénzügyi beszámolók, közhasznúsági jelentések” fül alatt). Ebből a tényből és Bodoky Sargentinivel készített szelfijéből pedig azt szűri le az Origo cikkének újságírója, Both Hunor, hogy „az Átlátszó Soros utasítására figyeli meg drónokkal az ellenségnek tartott magyarokat”.

„A Soros pénzből fizetett főszerkesztő tehát már nem is próbálja meg tagadni, hogy „egy családba” tartoznak Sargentinivel, elégedetten mosolyognak, hiszen elvégezték a rájuk bízott „közös munkát” és – legalábbis szerintük – meggyalázták végre Magyarországot” – fejti ki az Origo cikke, aminek a végén Both még felteszi a kérdést, hogy „vajon miről egyeztetett Judith Sargentini és Bodoky Tamás Brüsszelben? Összehangolták-e a Magyarország és Orbán Viktor elleni kampányt?”

Bodoky a kérdésre elküldte válaszát, melyben azt írja, hogy semmiről nem egyeztetett Judith Sargentinivel. „Egy konferencián voltam Brüsszelben, véletlenül megláttam az Európai Parlament folyosóján, megszólítottam, megköszöntem neki a magyar jogállamiság érdekében végzett munkáját, és közös fotót kértem. A képviselő azt sem tudta ki vagyok.” Bodoky egyébként egy fake news-zal kapcsolatos konferencián volt, amin Sargentini nem vett részt.

Érdekesség még az Origo cikkével kapcsolatban, hogy írója, Both Hunor korábban a Fidelitas tagja volt, 2014-ben a szervezet 13. választókerületi képviselőjelöltje volt az önkormányzati választásokon, de kikapott az MSZP-s Holopné Schramek Kornéliától.

Címlapkép: Both Hunor, az Origo újságírója 2014-ben, a Fidelitas 13. kerületi jelöltjeként az önkormányzati választáson. / Facebook
Olvass tovább!