Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Hivatkozás nélkül nyúlta le a szentgotthárdi portál cikkét Mészáros Lőrinc lapja

Anélkül vette át a Mészáros Lőrinc-féle Mediaworks-lapcsaládhoz tartozó Vas Népe Online (VAOL) egy szentgotthárdi internetes újság, a 9970 egyik beszámolóját, hogy forrásként hivatkozott volna rá.

A Szentgotthárdot és térségét közéleti és kulturális hírekkel ellátó portál a Vas megyei településen július 2-án zajlott II. Hagyományőrző Íjásznapról jelentetett meg egy tudósítást.  A VAOL péntek reggel hivatkozás nélkül közölte a cikket.

A 9970 főszerkesztője, Szalai Szabolcs saját Facebook-oldalán írt az esetről:

„A 9970.hu a suttogó propagandával ellentétben egyetlen forint támogatást sem kap pártoktól vagy az önkormányzattól, ezért nem is tudja és nem is kívánja felvenni a versenyt más sajtótermékekkel, főleg nem a függetlenségünk feladásával. Egyetlen célunk van, a köztájékoztatás. Egy fiatalokból álló csapat vagyunk, akik legjobb tudásunk szerint szeretnénk szolgálni a közösséget, ezért időt, energiát, pénzt nem kímélve tudósítunk Szentgotthárd és térsége legfontosabb történéseiről.

Egy dolgot azonban nem fogunk soha eltűrni, megszoktuk az aljas rágalmazásokat, az újságírók fenyegetését politikai szereplők részéről, de a szellemi termékünket senki nem tulajdonolhatja el, írásunkat engedélyünk nélkül nem veheti át. Akkor sem, ha Mészáros Lőrinc a főnöke.”

Korábban írtunk róla, hogy a kormányközeli vállalkozók által teljes egészében felvásárolt vidéki napilapok iránt általánosságban csökken az olvasók érdeklődése, ezzel együtt pedig az újságok példányszáma is. A Vas Népét is érinti ez a tendencia, a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) adatai szerint 2016-ról 2017-re 12,9 százalékos zsugorodást szenvedett el a lap.

 

Olvass tovább!