A 3-as metró felújításának bejelentése óta folyamatosan zajlik a vita az állomások akadálymentesítéséről, amit Tarlós István főpolgármester végig a tőle megszokott arroganciával kezelt.
Volt itt minden: Tarlós először azzal indokolta, hogy (az eredeti terv szerint) a felújítandó állomások közül nyolcat miért nem akadálymentesítenek, hogy amúgy is kevesen használnák azokat,
szerinte ezrelékes arányban vannak azok a mozgássérültek, akik metróval utaznak – lehet, hogy pont amiatt, mert nincs akadélymentesítve?
Később már azt mondta, nincs pénz az akadálymentesítésre, ezután pedig tett egy homályos kijelentést arról is, hogy talán mégis minden megálló akadálymentesítve lesz.
Miután Tarlós kijelentette, hogy alig használják mozgássérültek a metrót, 28 szervezet demonstrációt szervezett a Dózsa György úti metrómegállóba, hogy a főpolgármester úr is láthassa, valótlan az állítása. A demonstráción a járókelők is kipróbálhatták, mekkora erőfeszítés egy elvileg mozgáskorlátozottaknak kialakított rámpán kerekesszékkel felküzdeni magukat az aluljáróból a felszínre.
Népszavazási kezdeményezés is létrejött az ügyben, amire épphogy elkedzték gyűjteni az aláírásokat,
a városvezetés bejelentette, mégis vállalja a teljes akadálymentesítést.
Tarlós korábban is beszélt arról, hogy a költséghatékonyság miatt valószínűleg nem építenek ki minden megállóban liftet, helyette úgynevezett ferdepályás kabinfelvonókat helyeznének el.
Úgy tűnik, ez maradt a végleges megoldás, ugyanis ma Tarlós és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Országos Egyesületeinek Szövetsége elnöke aláírta azt a megállapodást, amit korábban a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyott.
A megállapodás szerint az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák állomoson speciális ferdepályás kabinfelvonókkal oldják meg az akadálymentesítést. A Dózsa György úti megállóban legkésőbb 2020 szeptember végéig oldják meg az akadálymentesítést, az Ecseri út és a Pöttyös utca esetében ideiglenesen korlátlifteket építenek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet. Emellett pedig az 1-es metró is teljes mértékben akadálymentes lesz a felújítás után.
Kovács Ágnes szerint a közösségi közlekedés akadálymentes használata talán az egyik kulcs ahhoz, hogy az élet minden területe hozzáférhetővé váljon minden mozgássérült ember számára. Ez nem vitatható, valóban megkönnyítik (legalább) a mozgáskorlátozottak életét,
a mindenki számára használható liftek hiányában azonban a probléma továbbra is érinti például a babakocsival vagy kutyával közlekedőket, illetve az időseket,
akik számára a lépcső, vagy mozgólépcső, esetleg a csúszós és/vagy meredek feljáró használata kifejezetten nehéz.