Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Egyre rosszabb állapotba kerül a magyar sajtószabadság

A Riporterek Határok Nélkül évek óta vizsgálja, milyen állapotban van egyes országokban a sajtószabadság és az újságírókhoz való hozzáállás. A szervezet az idei jelentéséhez tavaly 180 országot vizsgált meg, melyek közül az első három helyen Norvégia, Svédország és Hollandia végzett. Friss jelentésük nem sok jót ígér számunkra.

A jelentés kiemeli a kormány médiafölényét: a Fideszhez közel álló üzletemberek külföldi médiabefektetőktől szereztek meg újabb médiumokat, legnagyobb sikerük pedig az volt, hogy az utolsó három helyi napilapot is megszerezték.

Mindemellett még mindig egész színesnek látják Magyarország médiatérképét, mivel mind a nyomtatott, mind az online felületek hírt adnak a Fidesz korrupciós ügyeiről,

de azért azt is megemlítik, hogy milyen éles különbségek fedezhetők fel: “Magyarországon egyidejűleg két médiabuborék létezik.”

– írják. Az egyik a Fidesz-közeli, ami megszállottan foglalkozik a migrációval, a határvédelemmel és a Soros György elleni gyűlöletkampánnyal, a másik pedig  a korrupciós botrányokra fókuszál.

Az életben maradt médiumok kritikusak az állammal szemben, ami szerintük nagyrészt Simicska Lajosnak köszönhető, aki nyilvánosan megszakította kapcsolatát a miniszterelnökkel, majd tovább finanszírozta a sajtóorgánumokat, amit eredetileg a Fidesz támogatásáért tett, de később ellene fordított.

A jelentés szerint a kormány és üzleti szövetségesei különösen két médiumra irányítják most a figyelmüket: a legjelentősebb kereskedelmi csatornára, az RTL Klubra és a legjelentősebb online hírportálra, az Indexre – mivel mindkettő kormánykritikus.

Jelenleg a vizsgált 180 ország közül a 73. helyen állunk, tavaly óta 2 helyet csúsztunk lejjebb, de  2011-ben például még a 40. helyen álltunk. Ráadásul a jelentés tavalyi adatokból dolgozott, tehát még nem vették számba Simicska Lajos mélyrepülését és a magával rántott Magyar Nemzet bezárását, a Hír TV-nél történő létszámleépítéseket, a Lánchíd Rádió elhallgatását és a szintén az ő tulajdonában álló Helyi Válasz feltehető megszűnését. 2019-ig vajon hány helyet csúszunk még le?

Olvass tovább!