Az Átlátszó adatigényléséből kiderült, a kormány tavaly decemberben és idén januárban összesen 4 milliárd forintot költött hat reklámkampányra, egészen pontosan a
- karácsonyi Erzsébet-utalványokkal kapcsolatos tudnivalókról indított egyhetes televíziós kampányra – 25 millió,
- a karácsonyi Erzsébet-utalványok kiegészítéséről tájékoztató televíziós és online kampányra – 227 millió,
- a Visegrádi Együttműködés promózására irányuló kisfilm online és tévén történő terjesztésére (az Átlátszó kiemeli, hogy nem tudják, milyen filmről van szó, ők nem látták soha) – 182,7 millió,
- a parlament decemberi határozatáról – melyet „az Európai Parlament Soros-terv végrehajtásáról szóló határozatával szemben hoztak” – nyomtatott lapokban és online felületeken lefolytatott kampányra – 355,6 millió,
- újévi tévés és online spotokra Magyarország értékeiről – 167,8 millió,
- a kormány eredményeinek (családi adókedvezmény, elektronikus adóbevallás, vándortáborok) kommunikációjára – 676,3 millió,
- és a Stop Soros kampányra – 2,46 milliárd.
Tavaly összesen 12 milliárd forintot költött a kormány sorosozós kampányokra, ehhez jön még pluszban ez a mostani 2,5. Azt az Átlátszó ezúttal nem tudta megállapítani, hogy ebből az összegből pontosan mennyi került az egyes médiatermékekhez, mert a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda egy olvashatatlan pdf-ben küldte meg nekik az erre vonatkozó adatokat.
A fennmaradó (tehát nem a Soros-kampányra költött) 3,6 milliárd forintból Mészáros Lőrinc médiacégei részesedtek a legnagyobb arányban 866 millió forinttal, Andy Vajna cégeihez 536,5 millió került, Puch László lapjai (Népszava és Vasárnapi Hírek) 25,8 millió forintnyi kormányzati hirdetést kaptak.
Tehát a kormány 4 milliárd forintot költött az állampolgárok adójából két hónap alatt javarészt arra, hogy gyűlöletkeltő dezinformációs kampányt folytassanak a létező összes médiafelületen. Közérdekű információként tálalva.