Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Népszavazás lehet a hármas metró akadálymentesítéséről

Ez a cikk több mint 7 éves.

„Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?”

– ezt a kérdést nyújtotta be Horváth Csaba, az MSZP budapesti képviselője, és erre bólintott rá csütörtöki ülésén a Fővárosi Választási Bizottság is. Ezzel pedig lehetőség nyílik arra, hogy a budapestiek népszavazáson döntsenek erről a kérdésről.

Az MTI beszámolója szerint az ellenzéki politikus a döntést úgy értékelte, hogy a budapestiek megnyerték az első csatát. Ez a kormány csak az erőből ért, itt az ideje, hogy a budapestiek az erő nyelvén beszéljenek a kormánnyal – mondta Horváth. Az MSZP-s politikus a 138 ezer aláírás összegyűjtéséhez a demokratikus ellenzéki pártok együttműködését kérte. Elmondta, hogy a Párbeszéd már jelezte együttműködését és tudomása szerint az Együtt is csatlakozni fog a kezdeményezéshez.

A Mérce megkérdezte az összes ellenzéki pártot, hogy támogatják-e a népszavazást és részt vennének-e az aláírásgyűjtési kampányban. Eddig az Együtt és a Párbeszéd jelezte, hogy teljes mellszélességgel kiállnak az ügy mellett és részt is fognak venni az aláírások gyűjtésében. Amint megkapjuk a többiek válaszát, frissítjük a cikket.

Frissítés (2017. 12. 15.): A Jobbik válaszában arra hívta fel a figyelmet, hogy ők már régóta képviselik az akadálymentesítés ügyet, de képmutatónak tartják, hogy a korábban főpolgármester-helyettesként is tevékenykedő Horváth Csaba csak most ébredt rá az ügy fontosságára. „A fentiekkel együtt az akadálymentesítést célzó népszavazás aláírására biztatunk mindenkit, ugyanakkor nem kívánunk egy törpe méretűre zsugorodott, hiteltelen párt ingyen BKV-t ígérő, komolytalan képviselőjének kampányfogásához asszisztálni” – írják.

A hármas metró akadálymentesítésének kérdése már hetek óta terítéken van, hála azoknak az érdekérvényesítő civileknek, akik több akcióval is tiltakoztak a fővárosi önkormányzat fejújítási tervezete ellen. A metróvonal felújítási munkálatai november elején kezdődtek, ám a felújítás nem terjed ki a teljes körű akadálymentesítésre, így nyolc metróállomás a jövőben sem lesz akadálymentesen hozzáférhető a mozgáskorlátozott emberek, vagy épp az idősek, babakocsival közlekedő szülők számára.