Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Díjesélyes a családok szétszakítása elleni kampány

Ez a cikk több mint 6 éves.

Nonprofit kampányok kategóriában shortlistes a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) Hiányzó emlékek kampánya a 2017-es Prizma Kreatív PR Díjon. A kampány célja felhívni a figyelmet arra, hogy ma Magyarországon több mint 23 ezer gyerek él szakellátásban, vagyis elszakítva a családjától.

Persze a kiemelésnek is megvan a jogosultsága, ha bántalmazás, vagy súlyos veszélyeztetés miatt történik. A TASZ viszont kifejezetten azokra a helyzetekre akart figyelmet fordítani, mikor a gyerek lakhatási szegénység miatt kerül el a szüleitől, ami a leggyakoribb indíték.

A szervezet szerint ebben az esetben a kiemeléssel járó súlyos trauma okozása nem indokolt. Kiemelés helyett egy javaslatcsomaggal álltak elő, amin az ország vezető gyerekpszichológusai és gyerekjogi szakértői dolgoztak.

Budapesten 2008 és 2013 között a legtöbb esetben a szülők lakásproblémáival indokolták a gyerekek állami gondozásba vételét. De nemcsak a főváros vonatkozásában igaz ez, az országos adatok alapján is a gyermekek többsége szegénység miatt kerül gyermekvédelmi gondoskodásba.

A kampány az így elveszett közös időre és közös emlékekre fókuszált. Az ügyről, a kiemelés lélektanáról és a TASZ szakmai javaslatairól a kampány honlapján bővebben lehet tájékozódni, itt írjhatják alá a petíciót is.