Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A Fővárosi Közgyűlés az MSZP és az SZDSZ nyakába varrta a felelősséget a 4-es metró miatt

Ez a cikk több mint 7 éves.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán elfogadta a 4-es metró korrupcióját vizsgáló munkacsoport jelentését, amely az akkor kormányzó és Budapestet irányító MSZP-SZDSZ-t nevezi meg felelősként az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által feltárt szabálytalanságokért – írja az MTI.

(Fotó: Wikipedia)

A hírügynökség szerint a képviselők 22 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett fogadták el a metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport előterjesztését, amely felkéri a főpolgármestert, hogy küldje meg a Legfőbb Ügyészségnek a testület megállapításait, valamint üléseinek jegyzőkönyveit.

A munkacsoport szerint az érintett BKV Zrt. volt vezetőinek és felügyelőbizottsági tagjainak meghallgatásaiból kiderült, a cég döntéshozatalai formálisak voltak, azokat a valóságban Demszky Gábor volt főpolgármester, továbbá egykori helyettesei és kabinetje hozta meg.

A beruházás így „közvetlen MSZP-SZDSZ-es befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig” – idézi az MTI a jelentést, amely szerint ezeket a pártokat terheli a teljes körű anyagi, jogi és erkölcsi felelősség a korrupciógyanús közbeszerzésekért és a jogszabályellenesen, a közbeszerzések megkerülésével kötött szerződésekért.

A 2007-2013 közötti időszakban zajlott metróépítés kiemelkedő helyet kaphatna az EU legnagyobb korrupciós ügyeinek listáján. Az eredetileg tervezett 194,9 milliárd forint helyett a beruházás végül 452,5 milliárdba került. A Fővárosi Közgyűlés által most elfogadásra került jelentés azért is érdekes, mert az OLAF által megállapított, a 2010 utáni időszakra vonatkozó rendellenességek miatti felelősséget nem kimondottan firtatja. Az is visszásnak tűnik, hogy az elmúlt hét évben ugyan nyomozások indultak, de érdemi jogi felelősségre vonás nem történt az ügyben.