Akkumulátorgyárak ügyében a miniszter elmondta, nem tervezik a debreceni gyár területét különleges gazdasági övezetté nyilvánítani. Ennek oka, hogy a települések mérete különböző, Iváncsa és Göd esetében a gyár egész térséget érinti. Debrecenben nincs olyan probléma, ami ebben a két esetben felmerült.
Jelenleg nincsenek többségben a magyar beszállítók az akkumulátorgyárak esetében – mondta el kérdésre, hozzátéve, akkor lesznek nagyobb mértékben ilyen szereplők, ha technológiai fejlődést tudunk produkálni.
A debreceni beruházáshoz hasonló gyárak nagy mértékben segítik a közepesjövedelmű-csapdából való kitörést, mivel Gulyás szerint a technológia „lelke” lesz az elektromosautó-gyártás. A magyar gazdaság önmagában reagál egy ilyen vállalkozásra, mire Debrecenben beindul a termelés a miniszter szerint addigra már sokkal több lesz a lehetséges magyar alvállalkozó.
Szijjártó szerint külföldi érdekeket szolgálnak azok, akik tiltakoznak az akkumulátor gyár ellen – ezzel kapcsolatban Gulyás elmondta, komoly verseny folyik az ilyen beruházásokért, ezért az biztos, hogy ez megfelel a külföldi érdekeknek.
„Ez nem azt jelenti, hogy aki tiltakozik az bárkinek az ügynöke lenne.”
A Gödön tapasztalt környezetvédelmi problémákkal kapcsolatban elmondta, ha bármilyen szabálytalanság van, akkor tevékenységet is meg lehet tiltani a büntetés mellett.
Gulyás szerint az ésszerű felvetésekre amiket az emberek megfogalmaznak a kormánynak választ kell adni.
„Az emberek ha megismerik ezeket a válaszokat, akkor az emberek meggyőzhetőek, minden ilyen vitának, előzetes egyeztetésnek, nézetkülönbségnek a rendezése akkor lehetséges, ha a tényeket tiszteletben tartjuk. A kormány azon van, hogy a kérdésekre megnyugtató válaszokat adjon.”