Az MVM augusztus óta nem a rezsicsökkentett, hanem megemelt áron adta el az áramot számos feltöltőkártyás ügyfelének, hiába vásároltak az átlagfogyasztás alatt. Ezt a hibát korrigálta most az áramszektor meghatározó vállalata.
Erről Jámbor András parlamenti képviselő, aki először figyelt fel a rendellenességre, a Facebook-oldalán adott hírt.
Eszerint az MVM levélben értesítette a pórul járt ügyfeleit arról, hogy az augusztus 1-je utáni elszámolásokat és a kiállított számlákat is érvénytelenítette, s új számlát állított ki.
A hibás elszámolás miatt keletkezett különbözetet ún. feltöltő kód (token) révén használhatják el a feltöltőkártyás ügyfelek. Ezt – az MVM állítása szerint – egy hónapon belül megküldik a felhasználóknak.
Ahogyan arról a Mérce több írásban is beszámolt, azért csúszhatott ilyen súlyos hiba az elszámolásokba, mert a kormány rendeletei nem tértek ki megfelelőképpen a feltöltőkártyás villanyórákra vonatkozó részletszabályokra.
A mintegy 130 ezer feltöltőkártyás, azaz előre fizető fogyasztó azt tapasztalta, hogy az MVM augusztus 1-jétől nem a rezsicsökkentett, hanem az emelt áron adta el nekik az áramot, hiába vásároltak elvileg az átlagfogyasztás határa alatt.
Mivel a feltöltőkártyás villanyórákra vonatkozóan a kormány rendeleteiben nem szerepeltek részletszabályok, ezért az ilyen formában vásárolt áram áráról a szolgáltató dönthetett.
Tehát az a feltöltőkártyás fogyasztó, aki augusztus elsején egyben vette volna meg a rezsicsökkentett árú áramot a kijelölt keretig, 210-ből csupán 7 kWh áramot kapott az eddigi áron, a többit lakossági piaci áron vásárolta, a rezsicsökkentett ár duplájáért, azaz 70,1 forintért.
Az MVM, miután a hibának híre ment, az ügyefeleinek kompenzációt és éves elszámolást ígért. Utóbbi azt jelenti, hogy eztán az éves igénybe vehető mennyiségi határig (2 523 kWh) kedvezményes áron vásárolhatják az áramot a felhasználók, efölött pedig a magasabb, lakossági piaci áron.