Miután péntek reggel kiderült, hogy ma még 100 ezer Pfizer-oltásra lehet jelentkezni, amelyet a nap végéig be is adnak, majd Orbán Viktor miniszterelnök a reggeli interjújában bejelentette, hogy a következő hetekben nem lesz elérhető ez a vakcina, az oltási időpont foglaló rendszer pedig hajnal óta nem működik, megindultak az emberek az oltópontok felé.
Frissítés (12:22):
„Terheléses támadás érte az informatikai rendszert, ezért leállt a lehetőség az oltásra való jelentkezésre. A támadás a receptfelírás rendszerét is érintette, amelynek a helyreállítása már megtörtént. Az időpontfoglaláshoz szükséges informatikai alkalmazás helyreállítása jelenleg is zajlik. A támadást felelőtlen emberek követték el. Ehhez hasonló támadások más országokban is előfordultak már”, mondta el Kiss Róbert, az operatív törzs ügyeleti központjának vezetője.
Az operatív törzs beszámolóján nem kaptunk választ a következő kérdésekre:
– mi történik az időpont nélkül sorban állókkal?
– valóban beoltják őket?
– mikor áll helyre a honlap, s mikor lehet majd regisztrálni a vakcinákra?
A Magyar Hang arról ír, hogy a Városmajori klinika oltópontján 10 óra körül már sor volt, sokan álltak az épület előtt, hogy hátha kapnak Pfizer-oltást. A többség találomra ment oda szerencsét próbálni.
A 444.hu szerint elterjedt annak a híre, hogy Pfizerrel oltanak a Honvédkórház Hungária körúti oltópontján, és ezután 1-1,5 óra alatt óriási sor alakult ki, amely több utcán keresztül kígyózik.
Frissítés (13:05)
A Honvédkórházban elfogyott a Pfizer vakcina, csak azokat fogadják, akik a 2. dózist kívánják felvenni.
Hasonló állapotok várják a XI. kerületi Szent Imre kórházban is az oltásra vágyókat.
Tíz páciensből 6-7-től az a válasz, hogy már van időpontjuk vagy oltásuk
A Népszava arról ír, hogy kaotikussá vált az oltási folyamat, miután sms-ben is folyik az invitálás és közvetlenül online is lehet jelentkezni a vakcinákra.
A Népszavának egy háziorvos arról számolt be, hogy miután ugyanazon betegek több forrásból kapnak meghívást ugyanarra az oltásra, a háziorvosok csak a telefonáláskor tudják meg, hogy már máshonnan is kapott időpontot a páciensünk.
„Miközben folyamatosan telefonálunk, tíz páciensből 6-7-től az a válasz, hogy már van időpontjuk vagy oltásuk” – nyilatkozta Darvai László háziorvos.
Az oltási rendszer összeomlott
„Rendkívüli oltási akciót” hirdetett meg mára az Országos Oltási Munkacsoport, Pfizer-oltásra lehetne jelentkezni az EESZT rendszerén keresztül, azonban annyira népszerűnek bizonyult az akció, hogy egyből lefagyott a rendszer, így az időpontfoglalás sem lehetséges.
Az érdeklődőket ez az üzenet várja a honlapon:
„Az EESZT portálja jelenleg korlátozottan érhető el. A betegellátás menetét a fennakadás nem befolyásolja, a medikai rendszerek EESZT kapcsolata zavartalan. Amennyiben az EESZT portál szolgáltatásait kívánja igénybe venni, kérjük, látogasson vissza oldalunkra később. Kollégáink dolgoznak az elérhetőség visszaállításán. Megértését és türelmét köszönjük!
Állami Egészségügyi Ellátó Központ, EESZT üzemeltetés”.
Vagy még ez sem, mert a honlap egyszerűen elérhetetlen.