Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Kormányellenes tüntetők lejáratásáért indított pert vesztett el a 888, az Origó és a TV2

Még a rabszolgatüntetések idején készített, demonstrálókat, politikusokat és újságírókat (köztük a Mérce akkori főszerkesztőjét, Jámbor Andrást) is lejárató anyagok miatt ítélte helyreigazításra és pénzbüntetésre a bíróság a kormányközeli lapokat. – írja közleményében a perben két aktivista védelmét vállaló Társaság a Szabadságjogokért jogvédő szervezet.

„2018 decemberében több tüntetés is zajlott országszerte a túlóratörvény elfogadása miatt. Ezek szervezői, illetve a demonstrációkon felszólalók azonnal a propaganda célkeresztjébe kerültek.”

A 888.hu „arcképcsarnokot” készített azokról, akik a tiltakozásban valamilyen formában aktív szerepet vállaltak, ez pedig megjelent az Origón és a TV2 Tények riportjában is. A TASZ két civil aktivista számára nyújtott segítséget, mert a propagandatermékek valótlanul állították róluk azt, hogy a tüntetéseken törtek, zúztak és céljuk a pusztítás lett volna.

A 888.hu és az Origo nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már korábban megnyerték a pert, a bíróság sérelemdíj megfizetésére kötelezte a médiumokat, és közzé kellett tenniük a bíróság döntését.

A TASZ ügyfelei a sérelemdíjat megkapták ugyan, de a helyreigazítás mostanáig sem történt meg.

„Ebből látszik, hogy az állami támogatásokból gazdálkodó propagandalapoknak a pénzbeli jóvátétel nem jelent problémát, de nem akarják, hogy a nyilvánosság előtt is láthatóvá váljon, hogy megsértették az aktivisták személyiségi jogait.”

– fogalmaz közleményében a jogvédő szervezet

A tegnapi tárgyaláson már csak a TV2 jelent meg, a bíróság döntése értelmében a csatorna Tények című hírműsorában fel kell olvasni az ítélet rendelkező részét, emellett sérelemdíj megfizetésére is kötelezték az adót. A TASZ szerint a televízióval szembeni ítélet is fontos, mivel adásaik rengeteg embert érnek el, ezzel kiszolgáltatottá téve bárkit, aki hazugságaik áldozatává válik.

„A kormány az általa irányított médiumokat arra használja, hogy széles körben terjesszen manipulatív üzeneteket. A rendszert jellemzi, hogy a kormánnyal szemben kritikát megfogalmazó emberekről, civil szervezetekről, aktivistákról egyoldalú, lejárató és gyakran szándékosan valótlanságot tartalmazó híradások, cikkek jelennek meg. Mi olyan társadalomban szeretnénk élni, ahol a sajtó felelősséggel tájékoztat és feltárja az igazságtalanságokat, nem pedig fegyverként használják, hogy eltántorítsák az embereket attól, hogy fellépjenek az érdekeiért”

– ezzel indokolta Bodrogi Bea, a TASZ ügyvédje, hogy miért fontos fellépni a propaganda jogsértő gyakorlata ellen.