Elfogadhatatlannak tartja a SZOLIDARITÁS Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) a Volánbusz új bérfejlesztési ajánlatát, amelyről csütörtökön tájékoztatták a szakszervezeteket, írja az érdekvédelmi szervezet egy honlapján megjelent közleményben. A szakszervezet Intéző Bizottsága egyöntetűen elutasította a Volán által megajánlott összeget.
Dávid Ilona, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója 10 százalékos béremelést jelentett be, amelyből 6 százalék fordítható alapbér fejlesztésre, 2% diferenciált keresetfejlesztésre, további 2% pedig egyösszegű kifizetésre. Emellett „ösztönző elemek” bevezetését szorgalmaznák, amellyel a „jobb és minőségibb munkavégzést” kívánják szorgalmazni. Megállapodás esetén a bérfejlesztést április elsejétől hajtanák végre, az első három hónapban a béremelés egyösszegű kifizetéssel teljesülne.
A SZAKSZ ezzel szemben továbbra is kiáll az eredeti, 15 százalékos követelésért:
A SZAKSZ az összes munkavállaló számára alanyi jogon 8 %-os alap, besorolási bérfejlesztést és a fizikai állománynál egységesen (differenciálás nélkül) 2 %-nak megfelelő bértömeg, 1 620 000 000 forint felosztását tudja támogatni úgy, hogy ezzel a KSZ kötő felek a bérmegállapodást, csak részmegállapodásnak tekintik és folytatják a tárgyalásokat, hogy 2020. és 2021. évben a területek bérkülönbségeit két év alatt milyen további bérfejlesztésekkel tudnák jelentősen csökkenteni.
- állásidőre 1400 forintos, vezetési időre pedig helyközi forgalomban 1650, helyi forgalomban 1700 és az budapesti agglomerációban (kék buszok) dolgozóknál 1850 forintos órabér járjon,
- ha már a rendelkezési idő nem minősül munkaidőnek, ilyenkor az állásidőre járó bér (1400 forint) 100 százalékát biztosítsák,
- valamint szombatra és vasárnapra is 50-50 százalékos pótlékot járjon.
A SZAKSZ ezeket a fenti értékeket bérfejlesztés nélkül állapította meg, tehát a tarifák az éves béremeléssel együtt nőnének.
Ha a Volánbusz március 9-én (jövőhét hétfőn) elutasítja a szakszervezet előterjesztését, akkor a SZAKSZ felmérést készít a munkavállalók körében, hogy a kényszerítés érdekében hajlandóak-e nyomásgyakorlási egyéb eszközeivel is élni.
Arról, hogy milyen nehézségekbe ütközik egy buszvezető a mindennapjai során, itt olvasható hosszabb riportunk.