Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Kupper Andrástól, a legendás parkolási csalótól venne parkolóórákat Horváth Csaba Zuglóba

Ez a cikk több mint 4 éves.

Alig telt el két hét az önkormányzati választások óta, az MSZP-s Horváth Csaba egykori főpolgármesterjelölt-jelölt karmai közé lökött irányítása alá került Zugló máris négy évre leszerződne a hírhedt Kupper András cégével parkolásügyben, írja a 444.

Kupper a 444 parkolási csalásokról szóló dokumentumfilmjének a főszereplője, és több tízezer rendbeli csalásért ítélte el a bíróság.

Aki nem látta még a filmet, itt megnézheti:

Kupperé volt a Centrum parkolási szolgáltató, mely több kerületben is érintett volt parkolós csalásokban, és habár egy időre úgy tűnt, lekerül a térképről, az elmúlt pár évben úgy látszik, messze nem áldozott még le a csillaga.

„42/ A „Parkoló automaták beszerzése és üzembe helyezése, továbbá parkoló automaták műszaki jellegű üzemeltetése (karbantartása) Budapest XIV. kerület Zugló közigazgatási területén”

című, Horváth Csaba által beterjesztett közbeszerzés nyertese Kupper. Sőt, a 444 cikke szerint csak az ő cége indulhatott. Ráadásul ahogy az a 444 vonatkozó anyagaiból kiderül, ilyen jellegű közbeszerzésekre szinte egyáltalán nincs is szükség.

Ahogy kezdő polgármestereknek szóló cikkükben írták,

„Az önkormányzatok ne vásároljanak és ne telepítsenek egyetlen darab új parkolóautomatát sem! Ezek haszontalan, elavult páncélszekrények. Az autósok 75-80 százaléka már egyáltalán nem használja őket. Rohamosan nő azoknak az aránya, akik nem érmével fizetnek, hanem más elektronikus eszközökkel. Az automata a parkolási biznisz egyik rákfenéje, ami értelmetlenül az egekbe repíti a költségeket. Önmagában a szerkezetek is darabonként több millió forintba kerülnek, de ennél is drágább, hogy az utcákon autóval grasszáló stábnak folyamatosan üríteni kell őket, a beléjük dobált egyre soványabb összeget szállítani, majd egy erre kialakított helyiségben számolni és őrizni kell, utána újra szállítani. A kerületenként több száz parkolóórát pucolni, szalagozni, szervizelni, cserélni kell. A beszerzése és fenntartása, a köré fújt feladatlufi felemészti a bevételek javát. Összességében: pazarló, felesleges, csúnya, útban van.”

A zuglói modellel szemben Józsefvárosban sikerült jóval olcsóbban megoldani a kérdést: karbantartást alig igénylő, egyszerű táblákon tájékoztatják az autósokat a különböző elektronikus fizetési lehetőségekről. Miközben az új zuglói automatáknál nem lehet kártyával se fizetni.

Ugyancsak a parkolási üzlet körüli furcsaság, hogy míg a cég már 2017-ben telepített 207 azonos típusú automatát, azok havi karbantartási költsége 69.000 ft/hó/db, az újonnan telepített 76 darabnak 40.000. Magyarán egyazon cég azonos típusú automatákat fog üzemeltetni, eltérő áron. Erre magyarázat is van:

„A nettó üzemeltetési díj 40 000 HUF/hó/automata, ami kevesebb a két évvel ezelőtt ajánlott karbantartási díjnál. Ennek az az oka, hogy az ellátandó feladatok közül kivételre került minden olyan feladat, amit nem kizárólag csak a parkoló automaták szállítója tud elvégezni.  (pl. parkolóhelyek felfestése, és a szerződés időtartama alatt szükség szerinti újrafestése, forgalomtechnikához tartozó közlekedési táblák biztosítása, kihelyezése, szükség szerinti folyamatos pótlása, parkolóhelyek takarítása, automaták környezetének téli síkosság mentesítése).”

Várnai László, a Civil Zugló egyesület képviselője már felvetette, hogy ha már a cégtől vesznek automatákat, legalább az üzemeltetési költségeket egységesíthetnék, erre azonban nem volt fogadókészség az önkormányzat részéről, magyarán megnyugtató magyarázatnak találják, hogy havi 29.000 forint a táblázás és a festés.

December 31-ig átgondolhatná a kerület a döntést, azonban Horváth Csaba már csütörtökön lezárná a közbeszerzést.

via 444
Címlapkép: MTI/Máthé Zoltán