Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Évente 4,2 millió forinttal tömte ki Terézváros fideszes önkormányzata a Figyelőt

Eddig éves szinten 4 millió 200 ezer forintba került a 6. kerület önkormányzatának, hogy egy kétoldalas mellékletet jelentessenek meg a kormánypárti, Figyelő című hetilapban. Ezt hozta nyilvánosságra az átvett városháza szerződése alapján az új, momentumos polgármester, Soproni Tamás a Facebook-oldalán Soproni itt azt is hozzátette, tegnap kérte az önkormányzatot a szerződés azonnali felbontására.

A korábban a Terror Háza Múzeum igazgatója, Schmidt Mária tulajdonában álló lap egy éve már a központi, orbánista sajtóalapítvány, a KESMA tulajdona. A  hetente kétoldalas „terézvárosi melléklet” az újságban ugyan a kerületnek nem túl sok hasznot hajtott, busás bevételt jelenthetett azonban a kormánypárti , a 2018-as választások után a „Soros-szervezetekhez” tartozó emberek – köztük elhunytak – listázásáról is ismertté vált sajtóterméket. Később a lap szerkeszetői ugyanilyen cikket engedtek át az azóta felszámolt MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont szerintük „gyanús elemeiről”.

A Figyelőt a tavalyi évben nagyon alacsony, körülbelül heti 4000 eladott példányszámban fogyasztotta a magyar újságolvasó közönség, ugyanakkor a magyar államnak kiemelten fontos a hetilap gazdasági biztonsága. Ahogyan a 24.hu is megjegyezte, állami cégek 2017-ben listaáron összesen 780 millió forint értékben hirdettek ott.

A Soproni által most feltárt tények szerint ehhez jött még kisebb ajándékként a fideszes Hassay Zsófia által vezetett Terézváros kasszájából éves szinten további 4,2 millió.

Az új polgármester szerint a szerződés felbontása azért fontos számára, mert az eset cseppben a tenger formában is jelzi, hogyan finanszírozzák a kormánypárti médiát.

„Így épül a NER. És így bontjuk le, apránként.”

-tette hozzá.

Az idén januárban létrehozott Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA), amelynek a különböző fideszes laptulajdonosok – köztük Schmidt és Habony Árpád – az év elején „felajánlották” médiatermékeik tulajdonjogát, gyakorlatilag egy gigantikus, központosított médiaholdingként kezdett el működni, ahol a megyei lapoktól a hetilapokig minden üzenet központilag kiadott, egységes formában jelent meg.

Ennek a KESMA-nak a részévé vált a Figyelő is. A 2016-ban Schmidt lapvásárlása után kinevezett, századvéges Lánczi Tamás február 25-én mondott le főszerkesztői pozíciójáról, őt a KESMA rendszerében Deák Bálint követte, aki a lap irányvonalát az április 4-én megjelenő számmal át is állította: erősen politizáló jellegűből egyfajta gazdasági témájú kormánypárti újsággá.

A Válasz.hu akkor megjelent, oknyomozó cikke alapján a KESMA-ba való beolvadást éles konfliktus előzte meg Orbán Viktor miniszterelnök környezete és Schmidt között. Schmidt Mária hiába lobbizott többször is azért, hogy lapját és médiabefolyását megőrizze, a cikk szerint ez a KESMA-birodalom kulcsemberén, Liszkay Gábor volt Mediaworks-igazgatón bukott el. A független, jobboldali hírportál forrásai szerint azért, mert:

„Liszkayék unták már, hogy az Index és társai minden héten címlapon hozzák, hogy hülye a kormánysajtó, mert mi jelent meg már megint a Figyelőben”

(24.hu, Válasz.hu)

Címlapkép: Figyelő, Facebook
Olvass tovább!