Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Rendőrt hívott a Keszthelyi Televízió a helyi ellenzéki vezetőre

Az már alapból a közszolgálatiság és kiegyensúlyozott tájékoztatás rossz ómenje, amikor egy közpénzből fenntartott önkormányzati televízió és egy fideszes országgyűlési képviselő irodája egymás tőszomszédságában helyezkedik el, márpedig Keszthelyen ez a helyzet.

A Balaton-parti város ellenzéki politikai erőit tömörítő Kisvárosunkért Érdekvédelmi Egyesület (KÉVE) közleménye szerint azonban a részrehajlásnak ennél sokkal konkrétabb jelei is vannak. A helyi televízió és az ellenzék közötti csatározás csütörtökön odáig fajult, hogy a csatorna vezetősége rendőrt hívott a KÉVE elnökére, Weller-Jakus Tamásra.

A Keszthelyi Televízió és Manninger Jenő országgyűlési képviselő irodája – szomszédságban. (Fotó: KÉVE)

Az egyesület szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint a történet ott kezdődött, hogy a Keszthelyi TV szeptember 27-én leadott egy rövid választási műsort, amelyben mind a fideszes polgármesterjelölt, Nagy Bálint és ellenzéki kihívója, Czuth Zoltán László öt-öt percben mutatkozhattak be.

Sámel József főszerkesztő – 2014-ben a Fidesz-KDNP zalaszentgróti polgármesterjelöltje – az ellenzéki jelöltet arra kérte, bemutatkozójában ne említse a kormánypártok nevét, mert a műsor célja a saját program bemutatása, nem pedig az ellenfél kritizálása. Czuthtal monológszerűen, vágások nélkül vették fel a videót, anélkül, hogy bármilyen más felvétel bevágására lehetőség lett volna.

„A fideszes Nagy Bálint meglehetősen rövid bemutatkozásában viszont nagyrészt a KÉVE jelöltjeit szapulta, majd róla és a családjáról vágtak be képeket. A felvételek érdekes módon nem kerültek ki a televízió honlapjára, pedig ez szokás minden tudósításnál” – folytatja a KÉVE közleménye.

Csütörtökön Czuth Herold János önkormányzati képviselő társaságában kereste fel a csatorna irodáját, hogy megkérdezze a főszerkesztőt, mikor kerül fel az internetre a választási műsor. Sámel azt válaszolta, nem töltik fel a felvételt az internetre, illetve ha hozzá akarnak férni a videóhoz az ellenzéki jelöltek, adjanak be írásos kérést.

Később a KÉVE elnöke, Weller-Jakus Tamás szerette volna elérni, hogy egy általa hozott adathordozóra másolják fel a felvételt, de Sámel ezt megtagadta, írásbeli kéréshez és jogásszal való konzultációhoz kötötte a felvétel kiadását.

Weller-Jakust nem elégítette ki a válasz, úgyhogy ott maradt a tévé irodájában, mire a főszerkesztő kihívta rá a rendőrséget. Végül az ellenzéki vezető békésen távozott, ám a Keszthelyi TV azért még egy felháborodott riportot készített az ügyről.

Az eset erősen emlékeztet arra, ahogyan tavaly decemberben, illetve pár napja a közmédia viszonyult az ellenzék országgyűlési képviselőihez, szintén megsértve a kiegyensúlyozott tájékoztatás törvényi előírásait. De a mostani kampány során sok más önkormányzati fenntartású médium kapcsán is felmerült a részrehajlás vádja. Nemrégiben például a bajai önkormányzati lap úgy tette közé az ellenzéki jelöltek fotóit, hogy eltorzította az arcukat, bandzsító, nagy orrú és a valósnál sötétebb bőrűre photoshoppolva őket.

Címlapkép: KÉVE
Olvass tovább!