Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Szijjártó: Fontos, hogy legyen tiszta levegő és víz, de fontos az európai versenyképesség is

Bejelentette győri gyárának bővítését az Audi. Az autógyár az úgynevezett E-transzformáció Projekt keretében új műhelyt és irodaépületet is kap, összesen 41 milliárd forintos beruházással. A magyar állam mindezt 6,4 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással segíti.

„A projekt fő célja, hogy ezáltal az Audi bővíteni tudja az e-motor-gyártását, szélesítse műszaki fejlesztéseinek kompetenciáit, valamint felkészítse járműgyártását az elektromos korszakra”

– mondta kedden Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. elnöke.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter aki a bejelentéssel kapcsolatos sajtótájékoztatón a kormány képviseletében nyilatkozott, közölte:

„Fontos, hogy legyen tiszta levegő és víz, de fontos az európai versenyképesség is. Olyan környezetvédelemre fókuszáló gazdaságpolitikát fogunk támogatni, ami bár a környezetvédelmet kiemelten kezeli, de nem gyilkolja le az európai ipart, versenyképességet.”

A környezetvédelmi szempontból különös megállapításnak persze voltak már előzményei. Tavaly szeptemberben Szijjártó  a magyar és bajor érdekek „maximális egybeesésére” hivatkozva foglalt állást a német autóipar védelmében, illetve az uniós klímapolitika ellen Münchenben.

A külgazdasági és külügyminiszter a bajor fővárosban akkor az Audival és a BMW-vel tárgyalt, akiket biztosított arról, hogy

„Magyarország soha nem fog olyan javaslatokat támogatni Brüsszelben, amely rontaná a német, és ezen belül a bajor autóipar helyzetét”

Tavasszal a magyarok, a csehek, a lengyelek és a németek együtt vétózták meg az EU 2050-es klímacéljait rögzítő tervet (amelyet az Európai Parlament előtte nagy többséggel elfogadott), amely arról szól, hogy az EU szén-dioxid-kibocsátását nullára csökkentsék a klímakatasztrófa elkerülése végett, erről akkor a Mérce is beszámolt.

Május végén Szijjártó Péter újra megismételte elköteleződését a német autóipar támogatása felé, még a klímacélok elérésének rovására is. Akkor a Nemzeti Befektetési Ügynökség járműipari konferenciáján, a befektetők megnyugtatására közölte:

„Magyarország nem támogatja, hogy Brüsszel az autóipar versenyképességét a környezetvédelemre hivatkozva észszerűtlenül korlátozza”.

(hvg.hu, Mérce)

 

 

Címlapkép: MTI/KKM
Olvass tovább!