Pécs fideszes vezetése nem engedi tudósítani a Pécsi Stop hírportált, eljárás indulhat ellenük

Eljárást indít az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) Pécs fideszes önkormányzata ellen, amiért rendszeresen megakadályozták, hogy egy helyi hírportál, a Pécsi Stop tudósítson a város közügyeiről, ezzel fontos ellenőrző funkciót ellátva. A hírportált képviselő Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) civil jogvédő szervezet szerint többször előfordult, hogy ügyfelük, a Pécsi Stop szerkesztősége nem értesült időben az önkormányzat által szervezett sajtótájékoztatókról, amikor pedig mégis tudomást szerzett róluk, nem kaptak megfelelő sajtóbelépőt az eseményre.

A TASZ közleménye szerint előfordult például az is, hogy egy rendkívül nagy csúszással, 130 milliós zöldmezős beruházásként megépített útszakasz átadásáról ilyenformán a helyi hírportál nem tudott tudósítást írni, és így értelemszerűen kérdéseket feltenni Páva Zsolt polgármesternek és a városvezetésnek.

Eközben pedig a fideszhű sajtó (PécsMa és a kormányzati KESMA alapítványhoz tartozó helyi napilap, a Dunántúli Napló és online kiadása a Bama.hu) időben, szabályos meghívóval részt vehetett az eseményen.

A TASZ kérésére az EBH most megállapította, a Pécsi Stop-ot más médiatermékekhez mérve jelentős hátrány érte munkájuk elvégzésének lehetőségében azzal, hogy az önkormányzat diszkriminálta jelenlétüket a pécsi közélet fontos eseményein való részvételüket. Ráadásul, ahogyan azt a TASZ megjegyzi:

„Ügyfelünk úgy véli, hogy azért diszkriminálja őt a polgármesteri hivatal, mert kritikusan viszonyul a városvezetők döntéseihez: az önkormányzat működésének nemcsak fényes oldalát mutatja meg, hanem kifejezetten törekszik arra, hogy leleplezze és közérthetően kommunikálja a helyi hatalomgyakorlás visszásságait, ezzel segítve a közhatalmi döntések feletti társadalmi kontroll megvalósulását. Ugyanez nem mondható el azokról a propaganda médiaszolgáltatókról, amelyeket az önkormányzat soha sem mulaszt el meghívni sajtóeseményeire.”

A Baranya megyei székhelyen azután került a megszűnés szélére a független helyi sajtó, hogy az akkor még Heinrich Pecina, később a bukott osztrák alkancellár, Heinz-Christian Strache által is emlegetett üzletember, által birtokolt Mediaworks egy huszárvágással átkerült Mészáros Lőrinchez, Orbán Viktor oligarchájához, 2016 végén. Ekkor a Dunántúli Naplóból, amely évtizedekig szolgálta a régiót mérvadó hírforrásként hónapok leforgása alatt propagandasajtó lett. 2017-ben ezért indult el Pécsen a Szabad Pécs hírblog a Napló volt munkatársaiból, alternatív, független újságként.

Rajtuk kívül egyedül a Pécsi Stop olyan hírforrás, amely jelenleg nem köthető egyértelműen a kormánypárthoz a városban.

Címlapkép: Babos Attila, Szabad Pécs
Olvass tovább!