Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Az I Bike Budapest demonstráción tízezren tekertek egy bringabarát Budapestért

Ez a cikk több mint 4 éves.

 

René van Hell, Hollandia magyarországi nagykövete nyitotta meg idén az 5. I Bike Budapest biciklis felvonulást vasárnap délután, ami a Critical Mass utódrendezvényeként jött létre 2015-ben, az előbbi szervezet és a Magyar Kerékpáros Klub segítségével. 

A cél továbbra is egy: olyan Budapestet szeretnének a szervezők, ahol mindenki biciklire tud ülni „mert ahol jó bringázni, jó élni.”

A gyülekezés mintegy tucat budapesti kerületben külön-külön zajlott, amely helyekről a Margitszigetre érkeztek a bringások. A menet egy piknikezés után, délután 3 órakor indult el a Városliget irányába, ahova ez első tekerők négy óra után érkeztek, az utolsók hat óra előtt valamivel, összesen körülbelül 10 ezren.

A Ligetben este hat előtt a hagyományokat követve jelképesen feje fölé emelte mindenki a biciklijét.

Az idei önkormányzati választásokra készülve az eseményt szervező Magyar Kerékpárosklub összeállított egy 12+1 pontos kerékpárosbarát fejlesztési tervet is, amit eljuttatott a Budapest főpolgármesteri címéért induló jelöltekhez.

A biciklisbarát fejlesztéseket elképzeléseik szerint a következő 5 éves ciklusban kellene megvalósítani, hogy Budapesten még kedveltebb és használhatóbb közlekedési forma legyen a kerékpározás.

A 2024-ig szükséges kerékpárosbarát fejlesztések

1. A belváros összekötése a külvárosokkal:

– Dél-Pest és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út menti fejlesztéssel

– A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása

– A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, legyen alkalmas a tömeges használatra

2. Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!

3. Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán

4. Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton

5. Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.

6. Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között

7. Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal

8. Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!

9. Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!

10. Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.

11. Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek

12. Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.

+1: Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat! Induljon el kerékpárosbaráttá tételük komplex keresztmetszeti újratervezéssel.

Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert válaszolt is a megkeresésre. A válaszokból kiderül, mindhárom főpolgármester-jelölt biciklisbarátabbá szeretné alakítani Budapestet a következő években, a megvalósítás terén viszont némileg eltérnek az elképzeléseik.