Habonyék nemzetközi kormánypropagandája havi minimum 450 euróért már el is érhető

Miután Habony Árpád néhány hete beindította V4 News Agency nevű, nemzetközi – angolul, magyarul, valamint franciául megjelenő – hírügynökségét, a kormánypárti média hamarosan elkezdte átvenni cikkeiket úgy Magyarországon, mint Szerbiában (és kisebb részt Boszniában). Más viszont nagyon ha akarná se tudná átvenni tartalmaikat – szúrta ki a 24.hu.

A V4NA ugyanis a kormánypropaganda műfajában mindezidáig vélhetően egyedülálló, mi több, korszakalkotó módon jelentős részben fizetős tartalmakat kínál – havonta minimum 450 eurós áron.

Vagyis ahhoz, hogy a felhasználó hozzájuthasson a tartalomhoz, előfizetéssel kell rendelkeznie az oldalon.

A lap újságírói annak ellenére, hogy a tartalmak egy gyors áttekintés alapján és a politikai háttér ismeretében ingyenesen elérhetőnek tűnnek olyan magyar sajtóorgánumok hasábjain, mint az origo vagy a 888, esetleg a Lokál – melyek egyébként hivatkozzák is az oldalt – megpróbáltak előfizetni a tartalmakra.

Ehhez azonban először regisztrálni szükséges a V4NA által megadott, info@v4na.com címen, ahogy arra a portál minden alkalommal készségesen felhívja a nem regisztrált olvasó figyelmét, amennyiben az megnyitna egy anyagot.

Mint a portál írja, a feliratkozni szándékozónak el kell küldenie az üzemeltetőnek, milyen néven kíván előfizetni, milyen e-mail címet használna ehhez, továbbá amennyiben ÁFÁ-s számlát igényel, el  kell küldenie számlázási adatait – ezután nem sokkal pedig ígérete szerint a V4NA elküldi az előfizetés feltételeit, és a bejelentkezéshez szükséges linket.

Azonban a lapnak még a regisztrációt igénylő leveleire sem válaszoltak.

Vagyis a kormánypárti médiának valahogy sikerült hozzáférnie az eléréshez – valamint a szerb és a bosnyák kormánymédiának is – azonban hiába V4 News Agency az oldal neve, cseh, szlovák és lengyel hivatkozások egyelőre nincsenek a portálra – a 24 gyanúja szerint talán nekik sem sikerült regisztrálni.

Tehát a helyzet úgy áll, hogy van Habony Árpád kormánypárti spin-doctornak – valamint világhírű vitrinszakértőnek – egy nemzetközi szinten terjeszkedni kívánó, ugyanakkor kormánypropagandát terjesztő, emellett fizetős oldala,

melyet minden jel szerint leginkább azok olvasnak, akik eleve ilyen híreket gyártanak – és persze akik írják.

Persze ez nem azért van, mert ne szerzett volna ismertséget a magyar kormánypropaganda legújabb ékköve. Ahogy arról a 24 is beszámol, elindulásáról megemlékezett például a francia Le Monde, a Bloomberg, valamint a Reuters is, beszámolóikban kiemelve az ügynökség orbánista beállítottságát.

Az ügynökség körül egyébként nem Habony az egyetlen nagy név – főszerkesztője nem más, mint a szintén erősen kormánypárti TV2 volt hírigazgató-helyettese, Tóth Tamás Antal, tehát a Fidesz-média kipróbált neve és a kormánypárti hírgyártásban korábban már bizonyított személy egyengeti a szolgáltató útját.

via 24.hu
Olvass tovább!