Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Csak az RTL Klub fogad be kampányhirdetéseket a kereskedelmi tévék közül

Ez a cikk több mint 4 éves.

A Media1 vette észre a Nemzeti Választási Iroda honlapján, hogy az RTL Klubon kívül egyetlen kereskedelmi tévéadó sem közöl politikai célú hirdetéseket a májusig tartó Európai Parlamenti választási kampány során.

A politikai kampányhirdetéseket közzétevő nem közszolgálati lineáris médiaszolgáltatók listáján egyetlen tévé szerepel, az RTL Klub. A kormányközeli TV2-nél és a HírTv-nél ez nem meglepő, az már annál inkább, hogy példáual az ATV miért nem fogad be a kampányidőszakban ilyen hirdetéseket.

A Media1-nek nyilatkozó Németh S. Szilárd, a csatorna vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a bevételeiknek ártana, ha az „amúgy is hosszabb” reklámszünetekben teret engednének az amúgy ingyenes politikai reklámoknak.

A második Orbán-kormány idején elfogadott törvényeknek megfelelően kereskedelmi adók kizárólag ingyenesen közölhetnek politikai kampányhirdetéseket, amelyekről előzetesen az NVB felé nyilatkozniuk kell. Az állami médiát uraló Fidesznek ez azért kedvezett, mert a kereskedelmi tévék nyilván nem rohantak, hogy ingyen adhassanak reklámfelületet a pártoknak, így maradt a tévékben a fideszes túlsúly.

A megyei napilapok mind a Fidesz holdudvarához tartoznak, de az országos, politikai lapok közül is már csak a Népszava maradt nem fideszes. Ha a megyei lapok nem jelentetnek meg semmilyen politikai hirdetést, az is egyértelműen a Fidesznek kedvez, hiszen ők „nemzeti konzultációs” hirdetésekbe, „kormány információkba” csomagolva rendszeresen közvetíthetik önreklámjaikat a választóknak.

Időközben a köztéri politikai hirdetéseket is a saját hasznára szabályozta a Fidesz, amikor tavaly nyáron betiltották a „vadplakátolást”, tehát csak az önkormányzati hirdetőtáblákon lehet kampányhirdetéseket elhelyezni, áruházak parkolóiban például nem. Simicska Lajos tavalyi visszavonulójával pedig a közterületi óriásplakát helyek gyakorlatilag 100 százaléka is átkerült Fidesz-közeli cégekhez.

Mindezekből úgy tűnik, hogy ezen a választáson is egyértelműen a Fidesznek fognak kedvezni a hirdetési lehetőségek.

Forrás: Media1