Felülvizsgálat után visszavonta a 16 milliós fejlesztési forrást az Origótól a Google

Visszavonta a közel 16 millió forintos pályázati támogatását a Google az Origót tulajdonló New Wave Media Grouptól, miután több szervezet is számon kérte a nagyvállalatot, miért támogatja pénzzel a miniszterelnök szócsöveként működő lapot – számolt be róla az Index.

A New Wave Media Group a 24.hu, a 444.hu és az Index.hu kiadója mellett került be a Google Digital News Innovation alap idei nyertesei közé, a Google ezen keresztül támogatja harminc európai ország kiválasztott sajtótermékeinek a fejlesztését körülbelül összesen 150 millió forintból.

A MediaPowerMonitor ezzel kapcsolatban tette fel a kérdést, miszerint „nehéz elképzelni, hogyan fogja az Origo, egy kormánypárti lakáj újságírók által működtetett lap segíteni a magyar újságírás erősödését”. Majd a Harvard első számú újságírói intézményéhez, a Nieman Újságírásért Alapítványhoz tartozó Nieman Lab közölt terjedelmes cikket, amelyben leírják, hogyan lett az ország egyik leglátogatottabb lapjából a szélsőjobboldali kormány szócsöve.

Hétfőn rá is kérdeztek a Google-nál, hogyan kommentálják, hogy egy kormányzati propagandalapot támogatnak, mire eltűnt az Origo a támogatottak listájáról, s rövid közleményében a Google azt írta: további felülvizsgálatot követően úgy döntöttek, nem támogatják az Origót kiadó New Wave Média Groupot.

A New Wave egyébként egy „figyelemközpont” projekttel pályázott, amely a leírás szerint elősegítette volna az újságírók számára olyan eszközök fejlesztését, amelyekkel könnyebben tudják megtalálni és kiválasztani azokat a témákat, amelyek a leginkább relevánsak számukra.

(Index, Nieman Lab)

Olvass tovább!