Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

„A magyarok tényeket, nem fikciót érdemelnek” – visszaszólt az Európai Bizottság Orbánéknak

Hivatalos Facebook-oldalán szólt vissza a magyar kormánynak az Európai Bizottság. Az unió végrehajtó szerve azután foglalt állást, hogy az Orbán-kormány tegnap leleplezte legújabb „tájékoztató akcióját”, amelyben a gonosz szerepét Soros György mellett Jean-Claude Juncker, a Bizottság luxemburgi származású vezetője kapta.

A kormány plakáttervén a Soros és Juncker látható, portréjuk alatt pedig arról „tájékozódhatnak” a magyar polgárok, hogy a két ember kötelező betelepítési kvótát akar bevezetni, gyengíteni akarja a tagállamok határvédelmi jogait, és „migránsvízummal” könnyítené a bevándorlást.

„Önnek is joga van tudni, mire készül Brüsszel” – hirdeti a kormányzati reklám.

Erre reagált most hasonló reklámmal a Bizottság, amelyen Juncker és Orbán látható.

„Te is tényeket érdemelsz, nem fikciót” – replikázik a kiírás.

A bizottsági anyag pontról pontra tagadja a magyar kormányzati plakát állításait:

  • az EU támogatja, nem pedig aláássa a nemzeti határok védelmét;
  • semmilyen terv nem létezik a „humanitárius vízumok” bevezetésére;
  • a tagállamok döntik el, hogy be akarnak-e fogadni bevándorlókat

– olvasható az „ellenplakáton”.

A képhez mellékelt szövegben a Bizottság megrökönyödésének ad hangot azzal kapcsolatban, hogy a magyar plakátokon látható „összeesküvés-elméletek” bekerülhetnek a politikai főáramba.

A magyar kormányzat rendre finanszíroz közpénzmilliárdokból hasonló „tájékoztató kampányokat”, arra is volt már példa, hogy direkt az Európai Unió ellen próbálták a közhangulatot felkorbácsolni – gondoljunk csak az „Üzenjük Brüsszelnek” plakátokra.

A mostani kampány kontextusát a május végi EP-választások adják, a Fidesz szerint ez a bevándorláspárti és bevándorlásellenes erők összecsapását fogja hozni – ezt a pártpolitikai üzenetet hivatottak sulykolni az adóforintjainkból finanszírozott friss kormányzati plakátok.

Külön érdekesség, hogy a kampánnyal az Európai Néppárt (EPP) soraiban helyet foglaló Fidesz egy néppárti politikust, Jean-Claude Junckert állít a mumus szerepébe.

A Néppárt jó ideje sem lenyelni, sem kiköpni nem tudja a Fideszt: bár a Sargentini-jelentés megszavazásakor rengeteg néppárti politikus, köztük a csoport következő főbiztosjelöltje, Manfred Weber is az Orbán-kormány ellen szavazott, azóta a pártcsalád vezetői, Weberrel az élen sokkal békülékenyebb hangot ütöttek meg.

A kormány 2017-ben 12 milliárdot költött összesen sorosozós hirdetési kampányokra.

Olvass tovább!