Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Tovább zuhan Mészáros Lőrinc lapjainak olvasottsága

Újra jelentős átalakulások történtek a magyar médiapiacon az elmúlt negyedévben: a választások után Simicska Lajos gyakorlatilag felszámolta nyomtatott lapjait, a Magyar Nemzetet és a Heti Választ, a HírTV pedig újra fideszes kézivezérlésre állt át.

A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség legfrissebb adatai szerint 2018 második negyedévében a Népszava profitált legtöbbet a Magyar Nemzet és a Heti Válasz megszűnéséből:

három hónap alatt 7,4 százalékkal tudta növelni eladott példányszámát, ami így most már 21 ezer fölé emelkedett.

A HVG minimálisan, 0,3 százalékkal növelte, a 168 Óra pedig 2,5 százalékkal csökkentette eladott példányszámát az első negyedévhez képest. Éves összehasonlításban azonban mindkét lap kevesebb példányt adott el, a 168 Óra idei második negyedéves értékesítése 13,8 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly ugyanekkor volt.

Orbán Viktor kedvenc lapja, a Nemzeti Sport negyedéves bázison stagnált, éves összehasonlításban azonban 9,9 százalékkal csökkentek értékesítései.

Mészáros Lőrinc vidéki lapjai – melyek zömét 2016-ban szerezte meg és állította központi kézivezérlésre – még a 168 Óránál is nagyobb éves zuhanást könyvelhettek el.

Ironikus módon a legtöbb olvasót saját megyéjének lapja, a Fejér Megyei Hírlap veszítette, 18,26 százalékkal kevesebb példányt adtak el belőle, mint egy évvel ezelőtt.

A legkisebb veszteséget Békés Megyei Hírlapnál, a Petőfi Népénél, a Somogyi Hírlapnál, a Tolnai Népújságnál és a Vas Népénél tapasztaltak, eladott példányszámuk 10 és 13 százalék között csökkent.

A Dunaújvárosi Hírlap vásárlói 17,96 százalékát, a Napló pedig 18,21 százalékát veszítette el.

A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség összesítése szerint 2016 óta Mészáros Lőrinc vidéki lapjai együttesen a vásárlók 20 százalékát veszítették el, bár még így is közel 200 ezres eladott példányszámmal büszkélkedhetnek, ami a magyar nyomtatott piacon továbbra is hatalmas elérést jelent.

Ez még mindig tízszer akkora értékesítést jelent, mint amekkorának a Népszabadság és a Magyar Nemzet szétverése után első helyre lépett politikai napilap, a Népszava örülhet. Az a Népszava, amelynek tulajdonosáról, Puch Lászlóról korábban a 444 megírta: maga is több szálon kötődik a NER-hez.

(via Mfor.hu)

Olvass tovább!