Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A Magyar Idők „migránssimogató” művészeti alapítványról írt, ami ellen hirtelen vizsgálat indult

Ma reggel jelent meg a ‘Kinek a kulturális diktatúrája?’ címet viselő cikksorozat 12. része a Magyar Időkben, amely most az államilag támogatott „migránssimogató” akciókról rántja le a leplet.  A szerző hosszasan ismerteti, a Nemzeti Kulturális Alap mennyi kiemelt támogatásban részesíti a „balliberális produkciókat”, amelyek kizárólag migránspropagandára költik a közpénzt.

„A marketing-, dizájn- és kommunikációs szakmák alapja a képzőművészet. Ha nem is direkten, de ezeken a területeken képzik ki azt a szakembergárdát, amelyik mindent el tud adni a mosóportól a politikai ideológiáig. Sokszor a képzőművészet maga a kommunikáció, a hordozóeszköz, a kulturális hálózatrendszer kiemelkedő csúcsa. A képi világon keresztüli befolyásolás kulcskérdés a balliberális világnak, ezt a területet pedig minden elemében uralja.”

„Amíg a kormány emberfeletti erővel küzd a migránsok távol tartása érdekében, addig a képzőművészek tekintélyes része Soros György kottája alapján azt szeretné elérni, hogy minél több afrikai éljen Magyarországon, lehetőleg minél előbb. Ezzel kapcsolatban győzködik az állampolgárokat, migránspárti programokat szerveznek, természetesen állami és önkormányzati forrásból.” – olvasható a Magyar Idők cikkében.

A szerző hosszasan sorolja a magyar képzőművészek itt-ott megrendezett kiállításait, performanszait, amik egytől-egyig „migránssimogató akciók”, de a szentendrei Ferenczy Múzeumi Centrum igazgatójával, Gulyás Gáborral kiemelten sokat foglalkozik: a hozzá tartozó Art Capital ugyanis a kortárs művészetek egyik fő bemutatóhelye. A szerző szerint Gulyás intézményei hatalmas erőfeszítéseket tesznek, hogy „az átlagember is megértse, fontos lenne, ha afrikai lenne a szomszédja, és a migráció jó dolog”.

Az Art Capital és gyakorlatilag a teljes magyar képzőművészet legfőbb bűne tehát a migrációs válságra való reakció – még ha csak az Alaptörvény 10. cikkébe foglalt művészeti alkotás szabadságának jogával élt is.

De azért ami a sok az sok: a „migránssiomgató” kiállításokat a „több száz milliós önkormányzati és állami múzeumi támogatás” mellett tavaly és idén is a Magyar Nemzeti Bank is támogatta 30 millió forinttal. „Parádés az anyagi helyzet, így nem volt pénzügyi akadálya a migrációt támogató újabb rendezvénysorozatnak.”  – fogalmaz a Magyar Idők szerzője.

A cikkben természetesen többször is felmerül Soros György neve és az, hogy az ő szervezetei politikai-ideológiai alapon osztanak pénzt a “migránssimogató” képzőművészek kiképzésére, miközben pontosan ugyanezt teszi az állam például az MTA kutatóival vagy az ELTE társadalmi nemek szakával, és épp erre készül a MNB is a képzőművészekkel:

a cikk ma reggeli megjelenése után néhány órával az MNB közleményben reagált, melynek lényege, hogy a Magyar Nemzeti Bank azonnali vizsgálatot indított az Art Capital Alapaítvánnyal szemben, hogy kiderüljön, a szerződésben meghatározott célra használta-e fel a Magyar Nemzeti Banktól kapott, kulturális célú támogatást.

„Az Art Capital Alapítványnak nyújtott idei és tavalyi támogatások kizárólag kulturális célokra kerülhettek felhasználásra, az MNB semmilyen politikai célzatú, illetve migránstámogató kampányt nem támogat.” – írják.

Címlapkép: Art Capital, Facebook
Olvass tovább!