Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Kurtán és furcsán számolt be az ATV a Hír TV fideszes átvételéről

Bár nyilván mindig nehéz helyzetben van egy csatorna, ha vetélytársának ügyeiről kell beszámolni, főleg ha volt sztárműsorvezetőjét, Kálmán Olgát rúgják ki éppen a másik helyen, mégis elég furcsán sikerült a Hit Gyülekezete által tulajdonolt ATV-n feldolgozni a tegnap a Hír Tv-n történteket.

Az ATV 5 híradójából 2 például nem is ismertette azt, mi történt a Hír TV-ben. Bár a déli Híradónál még lehetne azzal magyarázni a dolgot, hogy éppen adás előtt történtek az események, máskor élő bejelentkezéssel, és az előzetes információkkal meg tudja oldani ezt a csatorna. Az már kevésbé érthető, hogy a negyedórás, 17 óra 30 perckor kezdődő híradóba, amely a melegről, az elmagányosodásról, a kórházakban lévő melegről, egy mexikói repülőgép balesetről, és egy csuklyásmajom születéséről számolt be, miért nem fért be anyag a másik Hír Tv megszüntetéséről.

A 18:45-ös, és a 20 órás Híradóban egyként ugyanazzal a 30 másodperces anyaggal számoltak be a Hír Tv fideszes visszavételéről. Ez az anyag viszont semmilyen politikai kontextust nem tartalmaz, az eseményeket mint piaci változást mutatják be. Nem szólaltatnak meg senkit az ügyben.

A 21 órás Híradóban pedig maga a Hír TV megszüntetése nem, csak a Momentum tüntetése fért be egy rövid bejátszásban. Itt már volt politikai kontextus, a Momentum elmondásában. A reggeli három híradóból pedig csupán kettő foglalkozott a témával, szintén a Momentum tüntetésén keresztül, de egyik sem ismertette a teljes helyzetet.

A Hír TV-ről szóló hírt egyébként két híradóban is megelőzte, terjedelemben is több idővel az az anyag, amely a Független Diákparlament petíciójáról szólt az oktatás átalakításáról. Ez szintén fontos hír, de abban megegyezhetünk, hogy ennél tegnap a Hír TV átalakítása fontosabb volt.

A beszélgetős műsorokat nézve azt láthatjuk, Pető Péterrel, a Népszabadság volt főszerkesztő-helyettesével volt egy interjú a témában az Egyenes Beszédben, illetve a Startban Urbán Ágnest kérdezték már ma reggel, de például a Nap Hírei című műsor egyáltalán nem foglalkozott a Hír TV átalakításával. Itt a balatoni vendéglátás helyzete és a nagy meleg volt többek között a téma.

Az Egyenes Beszédben tegnap Kósa Lajossal a Fidesz vezető politikusával, parlamenti képviselőjével 17 perces interjú készült, de ebben nem kérdezték, és fel se merült a Hír TV bezárása, mint téma. Pedig biztos érdekes lett volna, mit gondol Kósa minderről.

Összességében még akkor is nagyon alacsony volt tegnap az ATV-ben a téma ismertetésére és feldolgozására szánt idő, és akkor is furcsa volt a keretezés, ha tényleg nehéz egy ilyen helyzetben jó szerkesztői döntéseket hozni, amikor egy rivális tévét alakítanak át fideszessé.

Olvass tovább!