Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Itt érhető el Bayer Zsolt eltüntetett cikke

Ahogy azt mi is megírtuk, a publicisztikáival taroló Bayer Zsolt a választások előtt hirtelen oknyomozó újságíróvá avanzsált, és egyből egy fajsúlyos ügyet kezdett boncolgatni: a menekülteket segítő Migration Aid szervezetről igyekezett lerántani a leplet többrészes írásában, amelyben a Soros-hálózat galád terveit egy „beépített oknyomozó újságíró” által készített titkos hangfelvételekkel igyekezett bemutatni.

A történet egészen érdekes fordulatot vett, amikor a Migration Aid vezetője, Siewert András a nyilvánosság elé állt, és elmesélte, hogy egy gyanús (saját nevét például mindig máshogy író) úr kereste meg őket, és két találkozón keresztül beszélgettek, lényegében a semmiről.

És ahogy az már csak lenni szokott: Bayer oknyomozó anyaga körbejárta a kormánysajtót, ám hogy végül is milyen módszerekkel készült a hangfelvétel, és pontosan kik készítették, az nem derült ki.

Most szombaton viszont megjelent egy cikk a Politico.eu-n, amely azt állítja, hogy egy izraeli magáncég, a Black Cube készítette a hangfelvételeket. A volt hírszerzőket alkalmazó cég neve korábban is felmerült az ügy kapcsán, akkor azonban tagadták, hogy közük lenne hozzá. A Politico azonban most egy, a cég belső ügyekre rálátó munkatárs információira hivatkozva állítja, hogy mégis csak a Black Cube állhat a háttérben.

Érdekesség, hogy valahogy pont a cikk megjelenésének másnapján a Magyar Idők oldaláról eltűntek Bayer Zsolt oknyomozó cikkei – amire egyébként a Politico-n megjelent írás szerzője, Bayer Lili hívta fel a figyelmet a Twitteren, és amit a 444 szúrt ki. És valóban: a Pénzügyi érdekek a humanizmus mögött című cikk helyén (ez volt az első rész) például csupán ennyi látható:

És ugyanígy járt a leleplező cikksorozat többi része is… Nem sokat kell viszont az embernek keresgélnie, ha mégis csak szeretné elolvasni a szöveget (ide kattintva egyébként bárki megteheti).

A bevezetőt azért idemásoljuk, csak hogy látszódjon, miről is szólt az ominózus cikksorozat:

„Vegyes, magyar és migránscsaládokból álló falvat, kísérleti életteret hoznának létre Magyarországon: 2017 nyarán ezzel borzolta a kedélyeket az illegális bevándorlók felkarolására létrejött, magát civilnek nevező szervezet, a Migration Aid. Az ötlet egyik vezetőjüktől, Siewert Andrástól származik, aki informátorunk szerint nem titkolja, hogy Soros állítólagos emberbaráti akciói valójában azt a célt szolgálják, hogy maximalizálják politikai befolyását Magyarországon – többek között erről olvashatunk Bayer Zsolt cikksorozatának első részében.”

A Magyar Idők állításait egyébként Siewert cáfolta, és jelezte azt is: együttműködnek a hatóságokkal, hogy kiderítsék, ki áll az ügy hátterében.

És ha ez nem lenne elég, nem csak Bayer írásai tűntek el a Magyar Idők honlapjáról, de az a március 28-án publikált cikk is, melynek címe „Összevissza beszél a szakértő szerint a Migration Aid igazgatója”, szerzője pedig Kárpáti András, és ami pont azt igyekszik cáfolni, hogy titkosszolgálati akció keretében környékezték meg a civil szervezetet (ha valaki nagyon szeretné, ezt is elolvashatja ide kattintva).

Különösen azért csodás a dolog, mert például az Origo gyönyörűen szemlézte a cikkeket (itt például a második részből készült kivonat található, még a címe is ugyanaz, mint ami a Magyar Időkben jelent meg), vagyis bármennyire iselérhetetlenek a Magyar Idők oldalán ezek az írások, a kormánylapok olyannyira szeretik görgetni ugyanazokat az információkat, hogy különösebb erőfeszítés nélkül megismerkedhetünk a tartalmukkal.

Örök igazság, amit jó észben tartani: az internet soha nem felejt. Mi a biztonság kedvéért lementettük a Google-ben tárolt Bayer oknyomozó írásokat is, csak hogy meglegyenek…

Olvass tovább!