Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Orbán tábora mocskos kampányt folytat a párizsi Bataclan áldozatainak emlékével visszaélve

A közép-európai híreket közlő francia nyelvű Le Courrier d’Europe Centrale oldalon megjelent egy cikk a 888.hu videójáról, melyben a kormánypárti portál a 2015-ös párizsi terrortámadás áldozatait használta fel propaganda célra. A lap szerkesztősége szerint a 888.hu ezzel figyelmen kívül hagyott minden olyan erkölcsi megfontolást, amely a hozzátartozók és más áldozatok felé elvárható”.

„Hányinger. Nem jut eszünkbe más szó, amivel minősíteni lehetne, amit a 888.hu propaganda oldal elkövetett. Ez az Orbán-párti „híroldal”, amely rendszeresen folytat mocskos és rágalmazó kampányokat, nemrég kirakott egy rövid Facebook-videót, amely a 2015. november 13-án a Bataclanban elkövetett terrorista merénylet áldozataiból csinál látványosságot.

A videón véres, földön vonszolt testeket látunk, mindezt nyomasztó zenei aláfestéssel. A 30 másodperces videó egyszerű üzenetet nyomatékosít: „Ez veled is megtörténhet”, és mögöttes üzenete nem kevésbé egyértelmű: április 8-án a Fideszre kell szavazni, megkímélendő Magyarországot azoktól a terrorista merényletektől, amelyek Franciaországban történtek.

Ezeknek az elviselhetetlen képeknek aljas választási propagandaként való használata nemcsak elszomorító, hanem súlyosan méltatlan is. Nem francia olvasóinkat talán érdemes emlékeztetni, hogy a közzétételükről viták folytak Franciaországban, és több szerkesztőség úgy döntött, hogy nem közlik őket az emberi méltóság, az áldozatok és hozzátartozóik iránti tiszteletből. A 888.hu-nak, amely nemrég azt javasolta, hogy listázzák az Orbán-rezsim „újságíró ellenségeit”, sajnos már nincsenek – vajon voltak-e valaha? – ilyen szintű etikai és erkölcsi igényei.

A Courrier d’Europe Centrale  szerkesztősége úgy döntött, hogy a fentiekkel kapcsolatban a Bataclan áldozatait tömörítő « Life for Paris » egyesülethez, továbbá a magyar újságírók szakszervezetéhez, a MÚOSZ-hoz fordul” – írja a francia híroldal.

Olvass tovább!