Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Hadházy szerint a Budapest-Belgrád vasútvonal nem egyszerű korrupció, hanem hazaárulás

Ez a cikk több mint 6 éves.

Az LMP társelnöke, Hadházy Ákos 99. alkalommal tartotta meg korrupcióinfós sajtótájékoztatóját, melyen ezúttal a kínai pénzből megépíteni tervezett Budapest-Belgrád vasútvonal visszásságairól beszélt.

Hadházy hangsúlyozta, a környező országokban hasonló paraméterű pályákat a magyar árak töredékéért építenek. A tervezett kelebiai vasútvonal kilométerenként 4,5 milliárd forintba fog kerülni, ez vetekszik a kínai és a német sokkal nehezebb terepen futó és sokkal magasabb színvonalú és sebességű szupervasutak költségével.

(MTI Fotó: Kovács Attila)

A politikus által összeállított anyag nagyon érzékletes példákat is nyújt: a nemrégiben elkészült Berlin-München ICE vonalról például tudjuk, hogy

„623 km hosszú, 11,8 milliárd euróba került az egész, ami kilométerenként ~18.9 millió euró, átszámítva ~5.9 milliárd forint. A vonal magában foglal több mint 20 alagutat, 300 vasúti és 170 közúti hidat, valamint 300 km/h-s sebességre alkalmas. Ezzel szemben a Budapest-Belgrád teljesen sík terepen futna, a sebesség 160km/h-s.”

Mindeközben a magyarhoz hasonló beruházásokat Lengyelországban 705, Csehországban pedig 266 millió forint/km áron valósítottak meg, mindkettő aprópénz a mi 4,5 milliárd/km-es költségeinkhez képest.

Erre a fajta túlköltekezésre mondta azt Hadházy, hogy ez már nem egyszerűen korrupció, hanem a hazaárulás.

A korrupcióinfón részt vett Jeszenszky Géza egykori külügyminiszter is, aki elmondta, semmiféle gazdasági realitása nincs, hogy a Kína-Európa kereskedelmi forgalom a Belgrád-Budapest vasútvonalat használná: ilyen vasútvonalat a meglévő pálya modernizálásával, sokkal olcsóbban lehet megépíteni. Jeszenszky szerint a hasonló hosszúságú Budapest-Kolozsvár vonal felújítása mind gazdasági, mind nemzetpolitikai szempontból sokkal lényegesebb beruházás lenne.