Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Tényleg egy 13 éves lány derékig kivágott fekete ruhája a legjobb tiltakozás a szexuális zaklatások ellen?

Vasárnapról-hétfőre zajlott a Golden Globe gála, ahol a #metoo kampány kapcsán tiltakoztak a színészek fekete ruhában a szexuális zaklatások, és szexuális erőszak ellen. Persze az akciónak keretet adó #TimeIsUp azaz “letelt az idő” nevű kampány nem csupán erről szólt, hanem arról is, hogy 13 millió dollárt szeretnének összeszedni, illetve adnak össze a hírességek, többek között arra, hogy a rosszabb helyzetben lévő, dolgozó nők kaphassanak segítséget, ha zaklatás vagy erőszak éri őket. Ez a cél így frankónak is tűnik.

Aztán néztem a beszámolókat, és ott tűnt fel a 13 éves Millie Bobby Brown és az ő cute ruhája.

Simply beautiful ugye, ahogy a videó címében írják? És nem, nem gondolom azt, hogy ez  kurvás lenne, vagy olyasmit, hogy a nők csak ne rakják közszemlére a testüket. Szerintem egy nőnek joga van eldönteni, mit láttat magából és mit nem, sőt azt végképp nem gondolom, hogy ha egy nő az átlagnál többet rak ki magából, az felhívás lenne zaklatásra vagy erőszakra.

De itt nem egy nővel van dolgunk, hanem egy 13 éves lánnyal. Aki úgy küldi a beállított képeken, az eseményről készült videókon a csókokat és szempillantásokat, ahogy a nála 10-20 évvel idősebb színésznők. Nem is gondolom azt, hogy neki nem kéne ilyet felvennie, de mondjuk a kollégáknak, a menedzserének, vagy legalább a többi részvevőnek szólnia kellett volna, hogy ezt ne. Egy 13 éves lányból ne csináljuk már a vágyak tárgyát a hollywoodi húspiacon.

Az meg ezer százalék, hogy a médiának nem kéne egy 13 éves lányból szexszimbólumot csinálni. Szénné photoshopolt képekkel kegytárgyat varázsolni belőle a fiatal fiúk és idősebb férfiak agyába.

Az becsülendő, ha a filmesek kiállnak társadalmi kérdésekben, de hogyan lehet egy ilyen kampányban egy 13 éves kislány seggig kivágott fekete ruhája tiltakozási forma a szexuális zaklatások és a szexuális erőszak ellen?

Nem azt mutatja ez a helyzet, hogy Hollywood valójában nem sok mindent tanult ebből az egészből, csak beépítette a #metoo kampányt is a termékgyártási folyamatba, ahol a #metoo ellen tiltakozó színésznők 1,2-es szorzót kapnak a termékeladási listában? Ez nem pont annak az elnyomásnak, erőszaknak az újratermelése, ami ellen elvileg tiltakoztak azok, akik fekete ruhában sétáltak be a Golden Globe vörös szőnyegére?

Olvass tovább!