A Heti Válasz idézi Székely János szombathelyi megyés püspök az Új Ember című katolikus hetilap karácsonyi számába írt vezércikkét. Székely ebben a migrációs válság megoldásán gondolkozva arra jut, a helyzetért leginkább az egyenlőtlenség, és ezen belül is a legvagyonosabbak vagyona a felelős, ezért szerinte korlátozni kéne, hogy egy embernek mennyi vagyona lehet.
„A Föld lakosságának leggazdagabb húsz százaléka fogyasztja el a bolygónkon megtermelt javak és ásványkincsek mintegy nyolcvannégy százalékát. A legszegényebb húsz százaléknak pedig csupán körülbelül 1,4 százaléknyi jut (David C. Korten). A Földön a magántulajdon egyre kevesebbek kezében koncentrálódik. Ahogyan természetesnek vesszük, hogy egyetlen embernek sem lehet magánhadserege, hanem ez állami monopólium, ugyanígy meg kellene állapítani a magántulajdonként birtokolható javak felső határát is”
De Székely beszél a gyarmatosításról és a nyugati politika bűneiről is:
„Afrika nyomorának oka például nagyon-nagy mértékben a strukturális bűn: a gyarmatosítás, az országhatároknak az etnikai határ figyelembevétele nélkül, csak a gyarmatosító hatalmak szempontjai alapján történő meghúzása, az értékek és ásványkincsek kézben tartása mind a mai napig. A világ gazdagabbik felének, és különösen a volt gyarmatosító nagyhatalmak, az Afrikát ma is kihasználó multinacionális cégeknek, elemi kötelességük volna Afrika felemelése, segítése. A föld szegényebb régióinak megsegítése nélkül boldog, emberhez méltó jövő senki számára se lehetséges ezen a Földön. Ahogyan Dávid Katalin fogalmazott: „Nem lesz biztonságban a házunk, ha korölőtűnk minden más ház ég”.
Székely János egyébként is érdekes, megosztó figurája a katolikus egyháznak. Ahogy a Heti Válasz írja, elkötelezett a szegénység elleni harcban, az őcsényi eset kapcsán befogadta volna a nyaraló menekülteket. Volt olyan ötlete is, amellyel büntetné azokat a szülőket, akik nem figyelnek arra, gyerekük milyen tartalmakat fogyaszt, de például elkötelezett az abortusz elleni harcban, még ha nem is a legradikálisabbak oldalán.