Három hónap alatt majdnem ötmilliárd forintnyi közpénzt öntött propagandagépezetébe a kormány – derítette ki az Átlátszó.
A közérdekű adatigénylés során a Miniszterelnöki Kabinetirodától kikért dokumentumok tanúsága szerint 2017 júliusától októberig tartó időszakban az állam összesen 4,89 milliárd forintot költött hirdetésekre, amiből bőségesen – az összes kiadást figyelembe véve körülbelül fele-fele arányban – jutott sikerpropagandára és Soros-ellenes kampányra is. Az előbbi részét képezte a vizsgált időszakban megrendezett, azóta is dráguló vizes vb, valamint az Erzsébet-táborok propagálása és egyéb kormányintézkedések (például családtámogatás, adócsökkentés) népszerűsítése.
A költések természetesen a kormányközeli médiát hizlalták tovább. Bár a legtöbb hasznot a Mészáros Lőrinc kezében lévő Mediaworks húzta a reklámkampányból, de a Lokált és a 888-at kiadó MMG-től az Atmedián át az Echo TV-ig minden fontos kormánymédium részesült a bevételekből. Bár a kiadások összértéke nem haladta meg az első idei nemzeti konzultációhoz kapcsolódó kampányt, amelynek a reklámozása szintén nagyjából három hónapig tartott, érdekesség, hogy a hirdetések ezúttal nem furakodtak át a „túloldalra”, mint ahogyan tették azt április és június között, amikor is a reklámbüdzséből több mint 100 millió jutott az ATV-nek és a Népszavának is.
(Címlapkép: MTI / Koszticsák Szilárd)