A Fidesz-média nem nagyon akar foglalkozni a Fradi-stadionban történt erőszakkal

Szombaton visszatért a Fradi-tábor a Groupama Arénába. A vénaszkenner ellen tüntető Fradi szurkolók 3 év után állapodtak meg az FTC elnökével, Kubatov Gáborral, aki egyben a Fidesz pártigazgatója és országgyűlési képviselője. De a visszatérés nem maradt botránymentes.

A félidőben az elmúlt években is a stadionban szurkoló Halhatatlanok nevű szurkolói csoport vezetőjét megtámadták, vagy ő támadott. A beszámolók ebben eltérnek, viszont előkerült egy pár másodperces videó, amelyen az látszik, 30-40 csuklyás, arcát sállal eltakaró szurkoló támad rá B.-re, a Halhatatlanok vezérszurkolójára, aki egy késsel a kezében védekezik. Az esetnek 3 sérülés lett a vége. B.-t állítólag a földön is rúgták és ütötték, ő 2 embert szúr meg.
A videón a háttérben látszanak a biztonságiak, akik, bár a hírek arról szólnak, hogy később közbeavatkoztak, itt nem annyira strapálták magukat.

Az esetről beszámolt szinte a teljes magyar média, kiemelten a sportlapok, pár kivételtől eltekintve.

Az állami hírszolgálat, az MTI csupán a meccs krónikájába frissített be 2 mondatot, arról, hogy incidens történt, vannak sérültek, a BRFK nyomoz. Azóta nem tartotta fontosnak ezt a hírt az állami adóforintokból működtetett hírszolgálat.

Az a hírszolgálat, ami vasárnap este hírt közölt egy csepeli lakástűzről. Az úgy tűnik, fontosabb, minthogy egy stadionban 30-40 ember egy videó tanulsága szerint meglincsel valakit. De persze az MTI-nek nem csak a csepeli lakástűz fontos, Kubatov és a szurkolók két héttel ezelőtti megállapodásáról például több hírt is közzétettek.

De nem nagyon strapálta magát a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Nemzeti Sport sem. AZ MTI 3 soros frissítését rakták ki hírként, azóta semmit. Miközben a többi sportlap folyamatosan szemlézi az eseményeket. Sajnos pont a legnagyobbnak nem jutott erre ideje, és energiája.

A Magyar Idők és a Magyar Hírlap se tudott az MTI sportrovatában, a Fradi-meccs tudósításában eldugott 3 mondatnál többet mondani erről a hírről. A 888-on ennyi sincs sajnos. Az Origo még szombat este nyomon követte az eseményeket, de a vasárnapi friss hírek már nem érdeklik őket. A Pesti Srácok viszont 2 cikket is leközölt arról, hogy az Index rémhíreket terjeszt, és bunkó. Egyedül a Fidesz bulvárlapja, a Ripost hozta le a verekedés híreit, méghozzá mindent, a képet a videót stb.

Persze, hogy mi a hír, minden lap saját maga dönti el. De talán, ha egy stadionban, ahol 20 ezer ember szórakozik, a szünetben lényegében egy lincselés történik, amit maszkos, sállal eltakart arcú emberek követnek el, előkerül egy kés is, az nem csupán önmagában, hanem egyéb biztonsági kockázatok miatt is érdekes kell, hogy legyen.

Persze ma Magyarországon vannak egyéb objektív tények is. Például az, hogy ki a Fradi elnöke, hogy mit jelent ma a magyar politikában a stadion szó, és hogy milyen kényes ügy végére rakott pontot Kubatov és a Fradi szurkolók között a szombati meccs. És úgy tűnik a Fidesz-médiában ma ezek a fontosabb szempontok, a tájékoztatás, a biztonság helyett.

Olvass tovább!