Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Embertelen körülmények között dolgoztat a Ryanair

Bő egy hónapja jelentette be a Ryanair, hogy 40-50 járatát törli október végéig a személyzet kötelező szabadságolása miatt. A fapados járatokat biztosító légitársaságnál azonban ennél sokkal komolyabb bajok vannak – legalábbis ez derül ki abból a beszámolóból, amelyet a cég egykori utaskísérője adott a 24.hu-nak.

Az összes légiutas-kísérőnek:

Felhívjuk figyelmüket, hogy minden utaskísérőnek kötelezően el kell adnia MINDEN NAP:

PARFÜMÖK- 1 PER utaskísérő
Szendvicsek/ Meleg ételek- 1 menü (szendvics/üdítő/snack)- 1db Szendvics
Kaparós sorsjegy- 8 per utaskísérő

A fent említett eladásokat szigorúan figyeljük, és azoknak, akik nem érik el a napi eladási célt, meg kell magyarázniuk miért nem érték el azt.

Ha ugyanazon utaskísérők nevei felbukkannak a napi eladási lista legalján, akkor a bázisvezetőjükkel lesz meetingjük és további szankciók lépnek életbe.

Nyomnunk kell az eladást hogy elérjük a napi célokat.

Ilyen üzenetekkel félemlíti meg dolgozóit a cég, hogy elérjék a napi értékesítési számokat. Az állandó stresszelés mellett az egykori légiutas-kísérő más nehézségekről is beszélt:

  • az új alkalmazottaknak maguknak kell fizetniük a tréningért
  • a dolgozók sem ételt, sem italt nem vehetnek el a gépen található készletből, mindent maguknak kell vinni
  • nyáron nincs szabadság
  • nem jár fizetett betegszabadság
  • a kelet-európai bázisokon dolgozók bére akár 50 százalékkal is alacsonyabb lehet, mint az angol vagy ír bázisokon.

(Fotó: Flickr)

Más légitársaságokkal ellentétben a Ryanairnél nincsen alapbér, mindenki a levegőben töltött órái függvényében kap fizetést – a beosztásba azonban az alkalmazottaknak nincs beleszólásuk. A 24.hu-nak nyilatkozó egykori utaskísérő arról is beszámolt, a pohár akkor telt be nála, amikor kiderült: előléptették ugyan, de kevesebbet fog keresni, hiszen egy kelet-európai bázisra helyezték át.

A Ryanair szerint minden rendben van náluk, igaz az utóbbi időben 100 pilóta és 160 másodpilóta hagyta el a céget – egy részük nyugdíjba vonult, de sokan más társaságokhoz vándoroltak. És bár bejelentették, hogy béremelésekről állapodtak meg a szakszervezetekkel, de az csak nyugat-európai bázisokat érint. A mi régiónkban nem lesz béremelés.

(via 24.hu)