Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Kásler: nincs jelentős pedagógushiány Magyarországon

Ez a cikk több mint 3 éves.

Csányi Tamás, a Jobbik képviselője az oktatással kapcsolatban tett fel kérdéseket Kásler Miklósnak. Megjegyezte: az, hogy a digitális oktatás működik, elsősorban nem a kormányon múlt, hanem a tanárrá lett szülőkön és az „IT guruvá” vált tanárokon. A kérdései a következők voltak:

  • Czunyiné dr. Bertalan Judit kormánybiztos feladata lett volna a digitális oktatás vezénylése, hogyan vett részt ebben?
  • Megszüntetnék azt a táblázatot, ami végzettséghez kötné a pedagógus álláshelyek betöltését. Ennek mi az oka? Talán nem tudták a pedagógus életpályamodellel vonzóvá tenni a szakmát?

Kásler válaszában úgy fogalmazott, a magyar oktatási rendszer péntekről hétfőre átállt a digitális oktatásra, ami rendkívüli siker, és ebben a fő szerepet valóban a pedagógusok szaktudása játszotta. Hozzátette, ide tartozik az is, hogy az érettségit is sikerült extrém körülmények között jól lebonyolítani.

Mindebben a köznevelési államtitkárság és az Oktatási Hivatal is döntő részt vállalt, a munkában a miniszteri biztos pedig koordinátorként, „elképzelések kidolgozójaként” vett részt – felelte a miniszter Csányi kérdésére Czunyinéval kapcsolatban.

Kásler elmondta azt is, hogy szerinte a statisztikákból úgy tűnik, a csökkenő tanulói létszám mellett nincs jelentős pedagógushiány Magyarországon.

Címlapkép: MTI/Koszticsák Szilárd