A vasúti dolgozók pénteken Németország-szerte sztrájkba léptek, és a reggeli órákban többnyire leállították a Deutsche Bahn nemzeti vasúttársaság járatait. A Reuters szerint Németországban az elmúlt egy évben évtizedek óta nem látott sztrájkok indultak, melyeket többek között az egegbe szökött energia- és élelmiszerárak váltottak ki. A megmozdulások során a szakszervezetek több helyen is sikerrel tudtak nyomást gyakorolni a munkáltatóra, hogy inflációval korrigált béremelést adjanak a dolgozóknak.
A vasúti dolgozók akciója egybeesett a Verdi szakszervezet tagjainak négy német repülőtéren – Düsseldorfban, Hamburgban, Kölnben, Bonnban és Stuttgartban – tartott csütörtöki sztrájkjával, melynek következtében mintegy 700 induló járatot töröltek. A járattörlések összesen körülbelül 100 ezer utast érintettek. A Verdi az éjszakai, hétvégi és ünnepnapi műszakokra vonatkozó béremeléseket kívánja elérni a munkabeszüntető akcióval, de áttörés egyelőre nem látszik. A reptéri biztonsági személyzet sztrájka átnyúlt a pénteki napra is, ahol a vasutasokkal együtt bénították meg a közlekedést.
Az EVG szakszervezet által szervezett vasutassztrájk hajnali 3 órakor kezdődött és 11 órakor ért véget, bár egész napra országos fennakadásokra lehetett számítani a vonathálózaton. Az szakszervezet szerint a Deutsche Bahn mintegy 22 500 alkalmazottja vett részt a sztrájkban, amely az országos vasúttársaságot és további 49 vasúttársaságot érintett. A vasúti teherforgalom szintén leállt.
A 230 000 munkavállaló nevében tárgyaló EVG 12%-os béremelést, vagyis legalább havi 650 euró (715 dollár) többletbért követel a vasúti dolgozóknak, a Deutsche Bahn azonban csupán 5%-ot és 2500 euróig terjedő egyszeri kifizetéseket ajánlott.
Stockholmban szintén sztrájkba léptek a vasutasok. A svéd fővárosban szerdán a zónázó járatok 90 százalékát törölték, a mozdonyvezetők háromnapos vadsztrájkja miatt.
A stockholmi tömegközlekedési szolgáltató üzemeltetője, a MTR Nordic szerint naponta átlagosan több mint 400 000 zónázó járat közlekedik a főváros és környéke között, a sztrájk alatt pedig a járatszámok 80-90 százalékát kellett törölni. A tömegközlekedési szolgáltató szóvivője hozzátette, „egy szerelvény pótlásához körülbelül 25 buszra van szükség, és körülbelül 50 áll rendelkezésünkre” .
A sztrájkot, (amelyet a mozdonyvezető szakszervezet nem hagyott jóvá), múlt pénteken hirdették meg, mert a dolgozók elégedetlenek voltak azzal a döntéssel, hogy a mozdonyvezetőket eltávolítják az elővárosi vonatokról, ugyanis szerintük ez veszélyeztetné az utasok biztonságát.