Jogsértőnek ítélte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa, hogy az RTL Klub szolgáltatója tizenegy alkalommal nem megfelelő időben sugározta A család az család című, társadalmi célú reklámot 2020 decemberében – vette észre a 444.hu. A testület honlapján annak döntéseit összegző hirdetményükben a fideszes tagokból álló grémiumúgy fogalmaz:
„Függetlenül attól, hogy az ilyen közleményeket nem kell korhatári kategóriába sorolni, csak olyan időszakban sugározhatók, amikor – tartalmuknak megfelelő kategóriába sorolása esetén közzétételüknek – a klasszifikációs szabályok szerint helyük lenne.”
Szerintük, mivel a gyermekek számára nehezen értelmezhető a hirdetésben megjelenő azonos nemű párok gyermeknevelése és a családdal együtt tárgyalása, így azok csak este 9 és reggel 5 óra között kerülhettek volna adásba, miközben a csatornán reggel 6 és este 20 óra között adták le őket.
A Médiatanács kormányhoz közeli szervezet, aminek legutóbbi hűségesküje annak vezetőjének választások előtti, korai lemondása volt, így biztosítva a kormánytöbbség számára, hogy még a választások elvesztése esetén is ők döntsenek a média felett őrködő testület vezetőjének személyéről a következő 9 évre. Karas Mónika a hősies pálya váltásért 41 millió forintot zsebelhetett be.
Az RTL klub társadalmi célú spotjainak leadása idején még nem volt érvényben a homofób-törvény, ami tavaly törvénybe iktatta a szexuális kisebbségek megjelenítésének korlátozását. A kirekesztő rendeletről a Mércén istöbbször írtunk, ahogy arról is, hogy annak értelmezése eleinte nem volt egyértelmű a Médiatanács számára sem. Azonban múlt szeptemberben végül sikerült tisztázniuk, hogy milyen tartalmak esnek a törvény korlátozása alá.
A család az család kisfilmet itt lehet megtekinteni. Mindenki eldöntheti, hogy ennek valóban csak este 9 után van-e létjogosultsága.