Öt nap után sikerült elmozdítani a parttól az Ever Given teherhajót, amely március végén rekedt a globális kereskedelem 12%-át bonyolító Szuezi-csatornában.
Az Ever Given mögött több száz hajó akadt el, és ezáltal a becslések szerint óránként 400 millió dollárnyi kereskedelmi kárt okozott.
Azonban a markoló kezelőjét, a 28 éves Abdulah Abdulgavad azóta sem kapta kézhez a túlórapénzét, noha a társaival öt napon át dolgozott napi 21 órán keresztül, írja a Business Insider.
Abdulgavadot egyből az Ever Given elakadása után, még március 23-án riasztották a főnökei azzal, hogy nyomban szükség van rá, ki kell szabadítania egy hatalmas konténerhajót.
A feladata az volt, hogy földnyelvet építsen, amelyen át meg lehet közelíteni az elakadt hajót. A munkás beszámolt róla, hogy igen veszélyes kihívás elé állították: bármikor belecsúszhatott a kanálisba, ráadásul a hajó is maga alá temethette volna.
„Végig rettegtem, hogy a hajó megbillenhet. Mert ha felém kezd el borulni, akkor viszlát nekem, és viszlát a markolómnak. Láthattátok hogy mekkora a hajó, és láthattátok, hogy mekkora a markolóm. Rettenetes volt” – mesélte az újságnak a markológép kezelője.
Abdulgavad azokról a mémekről is beszélt, amelyek gúnyt űztek abból, hogy a partra futott hatalmas hajót kis munkagépekkel szabadítanák ki.
„Úgy voltam vele, hogy ha gúnyt űznek belőlem, akkor csak azért is megmutatom, hogy meg tudom csinálni. Nekem az egész nem volt annyira vicces, mert nem tudtuk, hogy sikerül-e kiszabadítani a hajót”.
Végül ádáz munkával sikerült szabaddá tenniük az utat az Ever Given előtt, amely azonban mégsem szeli a habokat.
Ugyanis pár nappal később az egyiptomi hatóságok lefoglalták az Ever Givent, mert a hajó tulajdonosa megfeledkezett fizetni a mentési műveletért és az elbukott tranzitdíjakért.
Ám nehéz megállapítani, kit is terhel voltaképpen a felelősség, hiszen bár a hajó egy japán cég tulajdonában van, de az Ever Givent az Evergreen Marine tajvani teherhajózási társaság üzemelteti, és panamai zászló alatt hajózik.