A Magyar Reklámszövetség legújabb adatai szerint 2019-ben hazánkban a reklámokra szánt pénz közel egyharmada valamilyen fideszközeli cégnél landolt. A reklámbevételek egyes szektoraiban pedig több mint felét is kiteszik a kormányközeli vállalatok. Az elemzés alapján ezekből a legnagyobb nyereséget a Mediaworks Zrt. szerezte. Az adatokban meghatározó volt még az állam igen magas kommunikációs költése is. A Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül közel 55 milliárd forint került elköltésre 2019-ben.
Az MRSZ adatai alapján 2019-ben a teljes hazai reklámköltségvetés összesen 245 milliárd forint volt.
Ebből a vállalati beszámolók alapján megállapítható, hogy közel 80 milliárd forint ment valamilyen kormányközeli vállalathoz, ami a bevételek harmadát teszi ki.
A magyar reklámpiac legnagyobb részét elsősorban a digitális ágens alkotja, ám a tavalyi évben is sokat költöttek a cégek printre, vagy kábeltévés hirdetésekre. A digitális és a sajtó szegmensben összesen 140 milliárd forint bevétel keletkezett. Ez a teljes reklámköltségvetés 60 százaléka. A g7.hu számításai alapján a Facebook-hoz és a Google-hoz hasonló globális szereplők ebből 57 milliárd forintot tesznek ki, míg a hazai reklámbevételek 44 milliárd forint körül mozognak.
A magyar reklámpiac legmeghatározóbb szereplője azonban magasan a MediaWorks Zrt.
A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) ernyőalapítványba tartozó, a kormánysajtó nagy részét egybefogó vállalat a tavalyi évben több mint 32 milliárd forint hirdetési bevételt szerzett. Ez a teljes reklámköltségvetésben még a globális szereplők mellett is 13%-ot tesz ki, azonban nélkülük az arány jelentősen megugrik. A sajtó és digitális reklámok hazai piacán a nyereségek 37%-át zsebelte be. Az olyan médiatermékekkel mint a TV2 a Pesti Srácok és a Magyar Hírlap a kormányközeli vállalatok 39%-ban dominálják le a szektor bevételét. A MediaWorks előnye a hasonló tevékenységet végző cégekkel szemben elképesztően magas.
A TV szektorban elsősorban az RTL és az TV2 reklámbevételei a legnagyobbak. Az RTL több mint 35 miliárdos reklámpiaci nyereségét az állami és a kormányközeli cégeknek együttesen sem sikerült meghaladniuk. A köztéri reklámokban az immár Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Publimont nevű cég vezet több mint 10 milliárdos bevétellel. A rádióba fektetett 11 milliárdos reklámköltségvetésből a kormányközeli cégek összesen 6,3 milliárd forintnyit tesznek ki.
Tavaly óta azonban az Index szétverésével jelentősen átalakult a magyar médiapiac. Hogy a reklámbevételeken ez mennyire fog meglátszani az még kérdéses, azonban a magyar sajtó függetlenségének szisztematikus felszámolása mellett a kormányközeli médiumok növekvő bevételi aránya csak mégjobban torzítja az amúgy is veszélyben lévő piacot.