A Vasassal és a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezetével (MTSZSZ) kidolgozott megegyezésnek köszönhetően nem kell csökkenteni a termelést a koronavírus miatt szüneteltető kecskeméti Mercedes-gyár dolgozóinak alapfizetését – adta hírül az MTI csütörtökön.
Az autóipari üzemek nagy többségéhez hasonlóan a kecskeméti Mercedes is március végén határozott arról, hogy leáll a járványügyi helyzet miatt. A gyárban április 28-tól fokozatosan újraindul a termelés, először egy műszakban folyik majd a munka – erről szintén csütörtök számolt be a vállalat.
A gazdaság leállása és az ellátási láncok megszakadása Magyarországon is több helyütt vezetett és vezet még várhatóan a következő hetekben is tömeges elbocsátásokhoz. Mint arról beszámoltunk, az autóiparban a leépítések a GKI összesítése szerint márciusban 50-60 ezer embert érintettek, a következő egy hónapban pedig további 90-100 ezer ember válhat munkanélkülivé.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár azonban egyelőre úgy tud újraindulni leépítés nélkül, hogy minden munkatársának alapbérét, valamint a 2018 végén kötött bérmegállapodás további elemeit – az ideiglenesen bevezetett egy- illetve kétműszakos gyártás ellenére – sikerült a gyár újraindítását követően is változatlanul megőrizni.
A VASAS és az MTSZSZ szakszervezetekkel kidolgozott megegyezés a vakációjuttatás egyszeri csökkentését foglalja magában, a bérezési csoporttól függő mértékben. Ezenkívül abban is megállapodtak a felek, hogy április hónapra, a gyártás leállásának időszakára az úgynevezett jelenléti bónusz nem kerül kifizetésre.
A szakszervezetekkel közösen elért megállapodás a kecskeméti gyár valamennyi, több mint 4 400 munkatársa számára jelenti azt, hogy nemcsak az állásuk, de az alapbérük is megmarad.
A Mercedes-Benz-gyárat üzemeltető Daimler társaság csütörtökön adta hírül, hogy nyeresége 78 százalékkal csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest a német autóipari társaság csütörtökön közölt előzetes adatai szerint. Az év első három hónapjában 617 millió euró (222 milliárd forint) kamat- és adófizetés előtti (EBIT) nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 2,798 milliárd euróval.
A gyártást négy hét szünet után, április 20-án kezdték fokozatosan beindítani, elsőként a társaság székhelye, Stuttgart mellett fekvő Bad Cannstadtban működő motorgyárban indult el a munka, szigorú fertőzéshigiéniai óvintézkedések mellett. A kecskeméti üzemben április 28-tól gyártanak ismét kocsikat, egyelőre egy műszakban.