Közvéleménykutatásnak álcázva gyűjthettek adatokat Baján 2013-ban: a kérdezőnek többek között azt kellett megtudnia, mennyire szimpatikus a válaszadónak az akkori fideszes polgármester, Zsigó Róbert, vagy hogy kire szavazott az előző ciklusban, derül ki az RTL Klub riportjából.
A mintegy kétezer nevet és címet tartalmazó listára, valamint egy kétezer fő megkérdezésével készült, 2013-as közvélemény-kutatás kérdőíveire bukkantak a Baja Marketing nevű, önkormányzati cég volt irodájában.
Az iratokra baja új polgármestere, a momentumos Nyirati Klára talált rá.
A megkérdezetteknek többek között olyan kérdésekre kellett válaszolniuk, mint hogy kire szavaztak előző alkalommal, elégedettek voltak-e vele, illetve mennyire tartják szimpatikusnak Zsigó Róbertet. A riport tartalma szerint a kérdezőbiztosok olyan instrukciókat is kaptak, hogy figyeljék meg, milyen a lakás állapota, ahol a kérdezett lakik, milyen jellegű épületben található, illetve roma származású-e az illető, majd ezeket az információkat jegyezzék fel.
Nyirati úgy tudja, a Baja Marketing egy erre szakosodott céget kért fel a közvélemény-kutatás elvégzésére, a címlistát is tőlük kapták, amely alapján fel kellett keresniük az embereket. Azt nem tudni, az adatokat mire használták fel.
Az RTL Klub Híradója megkereste a cég volt vezetőjét, ám felvétel szerint mindössze annyit idézhetnek az egész beszélgetésből, hogy a férfi azt mondja: „nem emlékszem, nem látom a papírokat”.
Zsiga Róbert volt polgármester annyit fűzött hozzá az ügyhöz: nem ismer ilyen kutatást, soha nem rendelt meg ilyet. Úgy gondolja, politikai támadásról van szó, a város új vezetése ugyanis fizetősség akarja tenni a parkolást, a hírveréssel erről akarják elterelni a figyelmet. Arra a kérdésre nem válaszolt, hogy 2013-ban valóban a tudta nélkül készíttetett-e egy önkormányzati cég egy felmérést.
A teljes riport itt nézhető meg: