Abbahagyta egy Zola nevű esküvőszervező cég pár reklámjának sugárzását az amerikai Hallmark csatorna – pontosabban csak azok a felvételek kerültek le a műsorról, amelyikben egy leszbikus házaspár szerepel, írja a Guardian.
A reklámok sugárzásának leállítását egy konzervatív női csoport, a One Million Moms kérvényezte a csatorna igazgatójánál. A Hallmark kommunikációs munkatársa, Molly Biwer a lapnak azt nyilatkozta:
„A vita, amelyet ezek a reklámok kiváltottak, elvonta a figyelmet a csatornánk fő céljáról: a szórakoztatásról. A Hallmark sosem lesz megosztó márka: megpróbáltuk távoltartani magunkat az ilyesmitől, de úgy gondoltuk, hogy azzal teszünk a legjobbat a cégnek, ha abbahagyjuk a reklámjaik sugárzását, elkerülve a további vitát.”
A Zola hat reklámfilmet küldött be a csatornának, amelyből négyben szerepelt egy leszbikus pár. Miután a Hallmark csak azt a kettőt volt hajlandó sugározni, amelyből hiányoztak a leszbikus nők, arra hivatkozva, hogy a többi nem éri el az általuk felállított minőségi sztenderdet, az esküvőszervező cég fogta magát és visszavonta az összes reklámját, amit eladott a csatornának.
A reklámban egyébként két menyasszony áll az oltárnál és közben arról beszélgetnek, hogy vajon minden zökkenőmentesebben menne-e, ha felkértek volan a szervezésre egy olyan céget, mint a Zola, a végén pedig megcsókolják egymást. Itt videó itt meg is tekinhető:
A lap arra is felhívja a figyelmet: a csatorna látszólag eddig nyitott volt az olyan tartalmakra, amelyekben egynemű pár látható. Amikor Bill Abbottot, a Crown Media Family Networks (hálozatuk alá tartozik a Hallmark is) vezérigazgatóját arról kérdezték, hogy az ünnepek közeledtével gondolkodnak-e egynemű párok kapcsolatait bemutató filmek gyártásában, azt felelte: