„Csodálatos dologra virradt ma Budapest. Mikor tegnap nyugovóra tért a város, még senki sem sejtette, hogy reggelre lesz egy újabb metróvonalunk”
– kezdte sajtótájékoztatóját Varga Gergő, a Demokratikus Koalíció átadásügyi biztosa a párt szerdai, az ötös metró átadása alkalmából tartott ceremóniáján a Batthyány téri HÉV-állomás bejáratánál az aluljáróban. Az ünnepélyes átadáson részt vett helyettese, valamint helyettesének helyettese is egy ollóval, valamint két aktivista egy nemzetiszín szalaggal melyek kiemelt szerepet kaptak, ők azonban nem szólaltak meg.
A rendezvényt eredetileg a lezárt egyes peronhoz szervezték, azonban a BKK biztonsági szolgálatának személyzete nem értékelte a DK sajtótájékoztatóját, így az tervezett ünnepélyes átadást, valamint nemzetiszín szalag átvágását az állomás bejárata előtt tudták csak megtartani, miután Varga telefonon hosszasan konzultált a szolgálat egyik vezetőjével az ünnepség helyszínének részleteiről.
A biztos aggodalmát fejezte ki, hogy Soros-ügynökök viccet csinálhatnak a beszédében világraszóló teljesítményként emlegetett újabb magyar sikerből.
Varga kifejtette, nem szabad hogy megtévesszen az 1888 óta működő HÉV-vonal átnevezése, egy teljesen új metróvonallal gazdagodik a város, a kételkedőknek pedig talán az sem volna elég, ha ezentúl a felcsúti kisvasutat hívnák metrónak.
Elmondta, az egész világ irigyli Magyarországot ezért a teljesítményért, és ilyen hatásos városfejlesztési stratégia mellett ki tudja, hogy holnap vagy azután még hány metróvonallal és autópályával fog gazdagodni a főváros. Eközben helyettese, valamint helyettes-helyettese egy ollót adogattak a biztosnak valamint egymásnak, végül pedig mindhárman átvágták a szalagot.
Az eseményről készült felvételünk az alább tekinthető meg:
Ahogy arról a mai – szerdai – nap folyamán mi is beszámoltunk, az Óbudát érintő közlekedési fejlesztésekről szóló beszámolóban szerepel többek között a szentendrei HÉV föld alá süllyesztésének terve is, amelyet a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv tartalmaz.
Ennek keretében, ahogy a terv fogalmaz,
„A H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember 1-jétől a Főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza és felkéri a Budapesti Közlekedési Központot a szükséges módosítások átvezetésére.”
Az intézkedést a Magyar Közlekedési Klub „szánalmas pótcselekvésként” értékelte, ahogy az ellenzék is egymást taposta a sorban, hogy minősíthessék az unortodox módon, átnevezés útján létrehozandó metróvonal koncepcióját.
Karácsony Gergely úgy fogalmazott,
„Főpolgármester úr kezdi elveszíteni a kapcsolatát a valósággal…”,
azonban a dilimetróra valószínűleg a Demokratikus Koalíció váltotta meg munkatársai számára az örökbérletet az ünnepélyes átadó mellett délelőtti közleményével, mely a következőképp szól:
„A magyar kórházak folyosói és várói megkaphatnák a rendelő és a műtő elnevezéseket, így többé senki nem mondhatná, hogy bármennyit is várnia kell arra, hogy bejusson.”
„A magyar forintot a névérték változtatása nélkül átnevezhetnénk magyar euróra, az egész világ a csodájára járna a 100 ezer eurós minimálbérnek.”
„A Margit- és Hajógyári-szigetet átnevezhetnénk összefoglaló néven Maldív-szigetekre, így végre minden budapesti elmondhatná magáról, hogy luxusnyaralásra tudta vinni a családját.”