Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek.
A szakszervezet ugyanis úgy látja, hogy sem a jövő évi költségvetés, sem a köznevelésről szóló törvény módosítása nem tartalmazza a követeléseiket. Szabó Zsuzsa, a szakszervezet elnöke hozzátette, hogy
akár többnapos munkabeszüntetéstől sem riadnak vissza.
A Pedagógusok Szakszervezetének követelései
- béremelés 2019 szeptemberétől
- az óraszámok csökkentése
- a mindenkori minimálbérhez kössék a vetítési alapot
- mérsékeljék a töbletterheket
- legyen kiszámítható a jogalkotás
A szakszervezet szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma felrúgta a vele kötött stratégiai megállapodását: a nemzeti köznevelésről szóló törvény legújabb módosításának konkrét szövegét a PSZ az Országgyűlés honlapján olvashatta először, ezért a Köznevelési Érdekegyeztető Tanács újabb ülésének összehívását kezdeményezte, amelyre ezen a héten került sor.
A csütörtöki ülés után a szakszervezet közleményt adott ki, mely szerint egyre indokoltabbnak érzi az őszre tervezett akciósorozatot, amire meg is kezdi a felkészülést, ugyanis ezúttal sem kapott érdemi választ a pedagógusok követeléseire a kormánytól.
„Ehelyett arról kapott tájékoztatást, hogy az őszi jogalkotási időszakra úgynevezett „pedagógus státusztörvény” kidolgozása várható. Az EMMI a kormánytól arra kapott megbízást, hogy szélesebb körben világítsa át az oktatás helyzetét és erre alapozva készítse elő a pedagógus státusztörvény tervezetét az őszi időszakra.”
– írják.
A Népszava Totyik Tamást, a PSZ alelönkét arról kérdezte, mit takarhat a „státusztörvény”, ezt azonban szerinte senki sem tudja pontosan, maga az EMMI sem tudot tájékoztatást adni róla. Csupán azt lehet tudni, hogy egyebek mellett a pedagógusok munkaterheit és bérezését érintő szabályozásokat sűrítenék össze benne – de hogy milyen módon, az egyelőre rejtély.
Totyik a Népszavának adott nyilatkozatában azt mondta, a kormány nem meri beismerni, hogy a pedagógus életpályamodell nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért inkább egy új törvényt kreálnak.