„Kivételesen nem vásárolni mentem az ALDI Magyarország egyik üzletébe, hanem én vittem árut.”
– írja Lukácsi Katalin a Mindenki Magyarországa Mozgalom alapító tagja, egykori KDNP-tag Facebook-oldalán.
Az „áru” pedig a Simicska Lajos által a választások után bezárt Magyar Nemzetből újjászülető Magyar Hang egy példánya volt, a lapot ugyanis nem árusítja az üzletlánc annak ellenére, hogy az a legtöbb nagy áruház polcain megtalálható. A lap kiadója hiába próbálkozott, a Magyar Hang nem kerülhet be az Aldi újságkínálatába.
A Media1 értesülése szerint ezt a helyzetet mostanra megelégelte a Magyar Hang, a kiadó szerint az Aldi diszkriminációt valósít meg, illetve kimeríti a tisztességtelen piaci magatartás fogalmát, amikor a mindössze néhány ezres példányszámú Figyelőt belistázza, a Magyar Hangot azonban nem hajlandó kitenni a polcaira, ezért úgy döntött, jogi útra tereli az ügyet.
Lukácsi is emiatt tért ma be az Aldi egyik üzletébe, ahol a vásárlók könyvében is jelezte, szeretné, ha az ország egyik legolvasottabb közéleti hetilapját ott is meg lehetne vásárolni.
„A polgári Magyarország ezekből a békés, de határozott tettekből épül fel.”
– írja, és mindenkit arra buzdít, kövesse a példáját.
Az akció valószínűleg nem független egy nemrég Puzsér Róbert, Karácsony Gergely és a Sétáló Budapest szervezésében meghirdetett jövő heti eseménytől, melynek célja épp ugyanez – csak tömegesen.
„Amikor az Aldi nevű áruházlánc megtagadja ennek az újságnak az árusítását, a kormány antidemokratikus törekvését szolgálja ki. Egy német részvénytársaság durván beavatkozik a magyar közéletbe, korlátozza a hozzáférést egy ellenzéki orgánumhoz, megtagadja vásárlói tájékozódáshoz fűződő jogát, ezzel beleszól a magyar belpolitikába, és rombolja a demokratikus diskurzust.”
Az esemény arra hív fel, hogy március 16-án minél többen keressék fel egyszerre az V. Kerületi Báthory utca 8. szám alatt található Adlit, és próbavásárlás formájában ellenőrizzék, „hogy a cég kitart-e diszkriminatív üzletpolitikája mellett.” Ha ez alkalommal sem lesz a polcokon a Magyar Hang, mindanynian a vásárlók könyvében rögzítik panaszukat.
Mire jó a vásárlók könyve?
Amennyiben a vásárlónak bármilyen panasza van az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással vagy a kölcsönzött termékkel kapcsolatban, a panaszát szóban vagy a vásárlók könyvébe történő bejegyzéssel, írásban teheti meg. A vásárló által tett bejegyzést érdemben meg kell vizsgálni, és az intézkedésről a vásárlót tájékoztatni kell. A jegyző, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a felügyelőségek két évre visszamenőleg vizsgálhatják a vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket.
„Nekünk, magyar vásárlóknak fontos, hogy emberszámba vegyenek minket – nem Orbán Viktor jobbágyai vagyunk, akiknek a fogyasztói szokásairól a földesuruk dönt. Ahogy elvárjuk, hogy a polcokon ne csak cukros üdítőital, de ásványvíz is legyen, ahogy elvárjuk, hogy a polcokon ne csak snack és csokoládé, de hús, kenyér és zöldség is legyen, éppúgy elvárjuk, hogy a propagandaújságok és a bulvárlapok mellett a kínálatban egészséges szellemi táplálék is helyet kapjon.”
– írják.